اردبیل؛

بهره برداری از 49 پروژه جهاد کشاورزی در ایام الله دهه فجر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل گفت: همزمان با ایام‌الله دهه فجر 49 پروژه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ عدیل سروی افزود: این پروژه‌ها شامل طرح‌های مختلف اقتصادی، تولیدی و توسعه آبیاری‌های مدرن است که با 73 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: در سال جاری و به مناسبت‌های مختلف سازمان جهادکشاورزی 181 پروژه را با رقم 155 میلیارد تومان تکمیل و به بهره‌برداری رسانده که اغلب این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه آب و خاک است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به احداث مجتمع‌های گلخانه‌ای جدید برای تولید محصولات متنوع در شمال و جنوب استان گفت: کشت گلخانه‌ای یا متراکم که در نقاط مختلف استان جای خود را پیدا کرده است در حالی که در شهرهای مختلف احداث و مدیریت مجموعه‌های گلخانه‌ای توسط بخش خصوصی رونق مضاعفی گرفته به طوری که در کوثر و پارس‌آباد پروژه‌های جدید گلخانه‌ای نیز با فراخوان‌هایی که انجام شده در حال ثمردهی است.

سروی به سرمایه‌گذاری‌های متعدد در حوزه توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی تا 207 هزار تن محصولات تولیدی در استان اشاره کرد و یادآور شد: این صنایع تبدیلی و تکمیلی اغلب با سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی توسعه باغات را نیز یادآور شد و افزود: توسعه باغات در 500 هکتار در مناطق مختلف استان با استفاده از آبیاری‌های مدرن در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان اردبیل در ادامه بیان کرد: تلاش سازمان جهاد کشاورزی بر این است تا بستری را فراهم کند که امر توسعه کشاورزی در ابعاد مختلف شکل بگیرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.