زاهدان ؛

همکاری میراث فرهنگی و گردشگری با سازمان اوقاف و خیریه

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان زابل گفت : پژوهش و مرمت محوطه‌های تاریخی زیارتگاه بی‌بی‌دوست توسط سازمان میراث فرهنگی اجرا، و نگهداری آن توسط سازمان اوقاف و خیریه انجام میشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان؛ علیرضا خسروی افزود : مرمت و بازسازی موقوفات سیستان از اولویت‌های میراث فرهنگی و گردشگری زابل است

وی افزود: انسان‌های توانا با وقف بخشی از اموال و دارایی خود برای رفاه دیگران، در راه رضای خدا باقیات صالحات و منبع جاری در زمان از خود برجای گذاشته تا پس از مرگ از آن بهره‌مند شوند.

خسروی اظهار کرد : تا زمانی که فرد در قید حیات باشد به واسطه وقف نام نیکو برای خود ایجاد و پس از مرگ نیز این نام نیکو از وی باقی می‌ماند.

وی خاطرنشان کرد: گسترش فرهنگ‌وقف در جامعه زمینه‌ای در جهت رفع نیازها و تسهیل امور برای فقرزدایی جامعه اسلامی بوده و اکنون زمان آن رسیده است که برای گره‌گشایی بیشتر، وقف بر اساس نیازهای جامعه تلاش شود.

وی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی و گردشگری زابل اجرای مرمت و بازسازی موقوفات دارای سابقه تاریخی و باستانی را برعهده دارد که در این راستا به منظور ساماندهی بهتر مقبره خواجه مهدی مدیریت آن به صورت مشترک توسط سازمان‌های میراث فرهنگی و اوقاف و امور خیریه و هیئت امنا انجام می‌شود .

وی گفت :  با توجه به ضرورت‌های تاریخی و فرهنگی کوه‌خواجه طرحی زیبا، پس از تصویب در کمیته فنی میراث‌فرهنگی، به صورت مشترک با سازمان اوقاف به منظور ساماندهی بهتر بقعه خواجه مهدی اجرا می‌شود .

انتهای پیام/س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.