سردار مقیمی: رقم پرونده‌های قاچاق تغییر نکرده ولی پیشرفت داشتیم

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: پرونده های کلان قاچاق نسبت به سال گذشته یک تا 5 میلیارد ریال افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد رضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رویکرد ما برخورد با پرونده‌ها و باندهای بزرگ بوده ولی در کنار آن از خرده‌فروش ها نیز غافل نخواهیم ماند.

وی در خصوص میزان کشفیات قاچاق و پرونده‌های کلان تصریح کرد: در کشف کالاهایی که بالغ بر 5 میلیارد ریال بوده 16 درصد، و در لوازم خانگی، تصویری و پارچه 25 درصد افزایش داشته‌ایم که در کل در 9 ماهه امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد 58 درصدی کشفیات قاچاق کالا هستیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: پرونده های کلان و ارزشمند نسبت به سال گذشته یک تا 5 میلیارد ریال افزایش داشته که این نشان‌دهنده اقدامات ما برای جلوگیری از ورود کالا به کشور است.

سردار مقیمی در ادامه افزود: ممکن است پرونده های ما از نظر رقمی و کمی با سال گذشته تغییر نکرده باشد اما از نظر کیفی ما پیشرفت بیشتری نسبت به سال گذشته داشته‌ایم.

وی ادامه داد: با اقدامات مقابله‌ای انجام شده در این قرارگاه اواخر ماه هشتم امسال، فرمانده ناجا در پی اقدامات و دستاورد‌های خوب و موثر آن، حضور قرارگاه را مجددا اعلام کرده و اقداماتش را تشدید کرد.

*اولویت اول، قاچاق سوخت است

سردار مقیمی با بیان اینکه اولویت‌ اول ما مقابله با قاچاق سوخت و در مرحله دوم ارز و تمامی کالا‌ها است، افزود: در کنترل اولویت‌ اول که قاچاق سوخت است، از خروج مقداری سوخت در استان‌های جنوبی جلوگیری کردیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه تصریح کرد: کسانی که مازاد سوخت دریافت کرده و باک‌های اضافی را در خودروهای خود تعبیه می‌کردند با اقدامی 10 مرحله‌ای با آن‌ها برخورد کردیم.

سردار مقیمی گفت: در سواحل جنوبی که با لوله گذاری در کف زمین اقدام به خروج سوخت می‌کردند مقابله کردیم چرا که سوخت جزء سرمایه ملی است.

*اولویت دوم برچیدن صرافی‌های مجاز و غیر مجاز

 وی در خصوص اولویت دوم ناجا که مقابله با قاچاق ارز و صرافی‌های خیابانی است ،افزود: قاچاق ارز و عرضه آن در سطح شهر‌ها با هماهنگی تعزیرات و بانک مرکزی انجام پذیرفته که هم اکنون اقدامات مقابله با ارز فروشان خیابانی آغاز شده است.

 رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: با اطلاعاتی که بانک مرکزی در اختیار ما قرارد داده،‌صرافان غیر مجاز شناسایی شده و ما اقدام به پلمپ آن‌ها و برخورد با دست فروشان کف خیابانی کرده‌ایم که البته قبل از پلمپ و برخورد ماموران ما تذکراتی به آن‌ها داده‌اند.

سردار مقیمی با بیان اینکه حدود 2 الی 3 روز از طرح عملیاتی برخورد با خرید و فروشندگان ارز در کف خیابان‌ها می گذرد، تصریح کرد: فقط طی روز گذشته ( دوشنبه) 3 واحد غیر مجاز صنفی پلمپ شد.

*قاچاق کالا و افزایش کیفی کشفیات

وی در خصوص مقابله با قاچاق افزود: از طرح عملیاتی که از 93/08/21 تا 94/08/21 در خصوص مقابله با قاچاق کالا آغاز شده توفیقات زیادی به دست آورده‌ایم. 

*کاهش ورود مواد محترقه و رصد سابقه داران

رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره مقابله با ورود مواد محترقه گفت: از ابتدای سال مقابله با ورود مواد محترقه را دنبال کرده‌ایم که تاکنون چند برنامه عملیاتی داشته که نشان از کاهش ورود این مواد نسبت به سال گذشته است.

سردار مقیمی ادامه داد: گروه‌ها و مجرمان وارد کننده مواد محترقه را رصد و پایش می‌کنیم تا در بحث ورود مواد محترقه سربلند شویم.

*کاهش قیمت ارز و قاچاق سلاح

 وی درباره قاچاق سلاح گفت: از آنجایی که عمده سلاح، از مرزهای غربی وارد کشور می‌شود اقدامات مقابله‌ای مناسبی را در مرزهای غربی کشور داشته‌ایم که باعث کاهش قاچاق سلاح شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه درصد زیادی از سلاح کشف شده یا وارد کشور نشده است، گفت: اکنون به لحاظ قیمت ارز قاچاق سلاح مقرون به صرفه نیست که وارد کشور شود.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه دغدغه کنونی آن‌ها مقابله با قاچاق سلاح نیست، تصریح کرد: مقابله با قاچاق سلاح در اولویت رده‌های پایین نیروی انتظامی دنبال می‌شود.

*از تاکید بر ممانعت از ورود قاچاق تا برخورد با باند‌ها و نفرات اصلی 

وی تاکید کرد: تلاش و نظر ما بر وارد نشدن قاچاق به کشور و برخورد با نفرات اصلی باندهای کلان قاچاق است و کشفیات در اولویت پایین تری قرار  دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار