رقم بودجه وزارت بهداشت برای سال 95 اعلام می‌شود

وزیر بهداشت گفت: رقم بودجه وزارت بهداشت برای سال 95 برابر با سال 94 است ولی 10 درصد تورم نیز در آن لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حاشیه بیست و یکمین جشنواره تحقیقاتی علوم پزشکی رازی در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه باید هنر استفاده از رفع تحریم‌ها برای ارائه دستاوردها در حوزه سلامت را داشته باشیم؛ گفت: با رفع تحریم‌ها باید منتظر باشیم تا از دستاوردهای آن استفاده کنیم و قطعا به یک متمم بودجه احتیاج خواهیم داشت چرا که بودجه نوشته شده در شرایطی بود که هنوز برجام به قطعیت نرسیده بود باید بانکها ، بنگاه‌ها و وزارتخانه‌های اقتصادی کشور سرعت بیشتری داشته باشند و یک فضای همدلی و وحدت بین گروه‌های سیاسی ایجاد شود امیدوارم متمم بودجه متناسب با دستاوردهای اقتصادی باشد‌.

وی در خصوص رقم بودجه سال 95 گفت: رقم بودجه سال 95 به میزان بودجه سال 94 است. ضمن اینکه10 درصد تورم نیز در آن لحاظ شده است؛ رقم بودجه مهم نیست بلکه تخصیص آن حائز اهمیت است.

هاشمی در خصوص مجازات افرادی که به عمد دیگران را مبتلا به اچ آی وی می‌کنند؛ گفت: وقتی فردی آسیب جدی به دیگری وارد می‌کند وزارت بهداشت به عنوان کارشناس، زمانی که دستگاه قضایی نظر بخواهد ورود می‌کند و به عنوان مدعی سلامت حضور دارد ولی این کار به عهده قوه قضاییه است.

وزیر بهداشت در خصوص تعرفه‌های پزشکی گفت: وقتی بخش خصوصی را به حوزه‌ای دعوت می کنیم دیگر نمی‌توان برای آن بخش مدل دولتی تصمیم بگیریم. ساز و کار بخش خصوصی اینگونه است که باید خود در قیمت گذاری حضور داشته باشند مثل موضوع خودرو و بقیه محصولات‌. 

وی افزود: تعرفه خرید خدمت است. باید ببینیم یک خدمت چه قیمت تمام شده‌ای دارد و با توجه به قیمت تمام شده و سود آن تعرفه تعیین گردد. بنابراین دولت با همکاری بخش خصوصی تعرفه گذاری کند.

هاشمی در خصوص وضعیت آنفلوآنزا در کشور بیان کرد: موج اول آنفلوآنزا به کمک مردم کنترل شد و همکاران وزارت بهداشت و رسانه‌ها نیز در این امر خیلی به ما کمک کردند و امیدواریم موج دومی در کار نباشد وزارت بهداشت و رسانه ها برای اطلاع رسانی در این مورد در سال آینده آماده هستند.

وی در ادامه گفت: مردم اگر قصد واکسیناسیون آنفلوآنزا را دارند در مرداد و شهریور سال آینده اقدام کنند تا درصد ابتلا به بیماری کم شود.

وزیر بهداشت در خصوص آمار فرار مغزها در حوزه پزشکی گفت: آمارهای متفاوتی در این باره گفته می شود که اغلب منابع قابل اعتمادی نیستند و بیشتر گمانه زنی است. بهتر است آمار را ندهم وقتی که منبع دقیقی نداشته باشد. 

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.