بررسی شرایط صعود تیم ملی امید به المپیک؛

دورنمای ریو روی دیوار چین

تیم ملی امید کشورمان امیدوار است با پیروزی مقابل چین، در آخرین دیدار مرحله گروهی رقابت های انتخابی یورو 2016 ، جواز حضور در دور بعد این رقابت ها را به دست آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درچارچوب رقابت های انتخابی المپیک ریو 2016 و قهرمانی زیر 23 سال آسیا امشب از ساعت 20 و همزمان با مسابقه قطر و سوریه ، تیم ملی امید کشورمان در دیداری حساس و البته سرنوشت ساز رو در روی تیم ملی امید چین قرار می گیرد.

مسابقه ای که قرار بود برایمان تشریفاتی باشد حالا حکم مرگ و زندگی را برای ما پیدا کرده است.

قرار نبود کار به اینجا و اما و اگر بکشد، امیدهای پر امید مان رفته بودند تا 9 امتیاز کامل را از مرحله گروهی کسب کنند، آنها گام اول را هم در برابر سوریه محکم برداشتند و 2-0 پیروز شدند.

اما وقتی در برابر قطر دوبار تور دروازه تیممان به خود لرزید و دست دروازه بان قطر سد راه ضربه پنالتی کاپیتان چشمی و خوشحالی یک ملت شد و چشممان فقط یک بار لرزش تور قطری ها را دید ، شد آنچه که نباید می شد.

تیم ملی امیدمان در مسابقه حساس خود مقابل قطر در عین شایستگی 2-1 نتیجه را به میزبان رقابت ها واگذار کرد تا امیدمان به بازی آخر باشد.

حالا شاگردان محمد خاکپور هم قسم شده اند که جبران مافات کنند و ما سخت امیدواریم که آب رفته به جوی برگردد. امیدمان به عزم امیدهای پر امیدمان است. 
خوشبختانه حریف شب آخر ما در مرحله گروهی، طبق شواهد حریف گزنده ای نیست و همین مسئله ما را به صعود به مرحله بعد همچنان امیدوار نگه می دارد.

تیم ملی امید پرجمعیت ترین کشور جهان در دو بازی اول خود مقابل قطر و سوریه با نتیجه مشابه 3-1 شکست خورده و بدون امتیاز در قعر جدول به سر می برد و همین امر روی کاغذ ما را پیروز بازی نشان می دهد.اما فوتبال است و شگفتی هایش، که البته مطمئنم هیچ ایرانی امشب دوست ندارد شاهد خلق شگفتی باشد و می خواهد فوتبال آرامترین شب خود را سپری کند. 

با نتایجی که در روز دوم رقابت های گروه اول رقم خورد شرایط این گروه به کلاف در هم پیچیده ای شباهت پیدا کرد به طوری که نه تنها قطر صدرنشین بلکه تیم قعرنشین چین هم امید صعود دارد.

شرایط فعلی جدول گروه اول:
در این گروه تیم قطر با شش امتیاز در صدر جدول جای دارد، ایران با سه امتیاز دوم و سوریه هم با همین امتیاز وبه دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ایران در رتبه سوم قرار دارد، چین بدون امتیاز در قعر جدول جای گرفته است.

تفاضل گل تیم ها:
تفاضل گل قطر اکنون سه است، تیم ایران با تفاضل گل مثبت یک و سوریه هم با سه گل زده و سه گل خورده تفاضل گلش صفر است. 

در این قسمت شرایط مختلف صعود تیم ها و نتایج احتمالی را بررسی می کنیم:

1. پیروزی قطر و ایران
ساده ترین و محتمل ترین نتیجه دو دیدار فردا می تواند پیروزی قطر بر سوریه و ایران بر چین باشد.در این حالت قطر با 9 و ایران با 6 امتیاز به عنوان تیم‌های اول و دوم گروه راهی مرحله بعد می‌شوند.
2. پیروزی قطر وتساوی ایران
در این حالت قطر با پیروزی مقابل سوریه 9 امتیازی و به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعد می‌شود. تیم ملی امید ایران نیز با تساوی مقابل چین4 امتیازی می‌شود و بالاتر از سوریه 3 امتیازی صعود می‌کند.
3. پیروزی قطر وشکست ایران
در این حالت قطر 9 امتیازی و صدرنشین باقی می ماند و تیم های ایران، سوریه و قطر 3 امتیازی می شوند که تفاضل گل تعیین کننده تیم دوم گروه خواهد بود.
4. تساوی قطر و پیروزی ایران
با تساوی قطر مقابل سوریه این تیم 7 امتیازی و سوریه 4 امتیازی خواهد شد.پیروزی ایران مقابل چین ، هم ما را 6 امتیازی خواهد کرد و به این ترتیب قطر به عنوان تیم اول و ایران به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد خواهند شد.
5. تساوی قطر و ایران
در صورت تساوی قطر مقابل سوریه این تیم 7 و سوریه 4 امتیازی می‌شود ،در صورت توقف ایران مقابل چین تیم ما هم 4 امتیازی خواهد شد. پس قطر به عنوان تیم اول راهی مرحله بعد می‌شود و ایران به دلیل پیروزی مقابل سوریه بالاتر از این تیم قرار می‌گیرد و به عنوان تیم دوم به مرحله بعد راه پیدا می کند.

6. تساوی قطر و شکست ایران
با تساوی قطر مقابل سوریه این تیم 7 امتیازی و سوریه 4 امتیازی خواهد شد، اگر ایران به چین ببازد هر دو تیم 3 امتیازی خواهند شد و به این ترتیب قطر و سوریه به عنوان تیم های اول و دوم صعود می کنند.

7. شکست قطر و پیروزی ایران
با شکست قطر مقابل سوریه و پیروزی ایران مقابل چین هر سه تیم 6 امتیازی می‌شوند. در این حالت با توجه به قوانین مسابقات که در صورت مساوی شدن امتیازها بازی رودررو در نظر گرفته می‌شود و با توجه به پیروزی ایران مقابل سوریه، قطر مقابل ایران و پیروزی سوریه مقابل قطر، بازی‌های رودررو نیز شرایطی برابر پیدا خواهد کرد در نتیجه در این صورت ابتدا تفاضل گل و بعد گل زده تکلیف تیم‌های صعودکننده را مشخص می‌کند. 

8. شکست قطر و تساوی ایران
با شکست قطر مقابل سوریه ، این دو تیم 6 امتیازی می شوند و در صورتی که ایران برابر چین متوقف شود با 4 امتیاز پایین‌تر از سوریه و قطر حذف خواهد شد. 

در این وضعیت سوریه به عنوان تیم اول و قطر به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعد می‌شوند.

9. شکست قطر و شکست ایران
با شکست قطر مقابل سوریه ، این دو تیم 6 امتیازی می شوند و در صورتی که ایران برابر چین شکست بخورد دو تیم سه امتیازی و حذف خواهند شد.

10. صعود چین
این تیم شانس ناچیزی برای صعود دارد و همانطور که گفته شد باید دل به شگفتی های فوتبال خوش کند. اگر چین بتواند با تفاضل گل پنج ایران را شکست بدهد و سوریه هم مقابل قطر شکست بخورد، در عین ناباوری چین راهی مرحله بعدی خواهد شد.

گزارش از رضا عسگری

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار