سرلشکر صفوی:

سردار فولادگر 5 سال مسئول آموزش نظامی حزب الله لبنان بود

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: با رهبری عهد و پیمان می‌بندیم یک قدم از اصول خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

سردار فولادگر 5 سال مسئول آموزش نظامی حزب الله لبنان بودبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران سردار سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا طی سخنانی در مراسم بزرگداشت مهاجر الی‌الله سردار فولادگر که در فاجعه منا به لقاءالله پیوست، اظهار داشت: سردار فولادگر در اندیشه و تعقل دارای جهان بینی بود، بصیرت سیاسی داشت و متوسل به قرآن و اهل بیت بود.

وی ادامه داد: او از سال 58 که به سپاه پیوست، مدتها در خود سپاه اصفهان در حوزه گزینش خدمات فراوانی داشت؛ 20 ماه در جنگ در عملیاتهای مختلف بود و از سال 62 نیز به مدت یک سال فرمانده سپاه کاشان شد.

فرمانده سابق کل سپاه ادامه داد: سردار فولادگر سپس در سپاه قدس مسولیت گرفت و 5 سال در لبنان مسئول آموزش نظامی و اعتقادی حزب الله شد.

سرلشکر صفوی درخصوص دیگر اقدامات سردار فولادگر با بیان اینکه ایشان شناخت خوبی از مسایل افریقا داشت، گفت: او در سودان روابط زیادی با عشایر و نخبگان و فرهیختگان این داشت و حتی به نماز جمعه اهل سنت سودان می‌رفت.

وی ادامه داد: پس از آن در ستاد مشترک سپاه مشغول شد و بعد نیز  با ایجاد دفتر مشاور و دستیار عالی رهبری 7 سال با بنده همکاری می‌کرد و نهایتا به دست آل سعود به شهادت رسید.

سرلشکر صفوی ادامه داد: سعودی ها او را در این 10 سالی که رئیس گروه عرب زبانان بعثه بود، شناختند و بنده احتمال شهادت او را قوی می‌دانم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 15 سال است منطقه ما در غرب آسیا به جنگ و تنش و ناامنی کشیده شده، این موضوع را راهبرد بزرگ امریکا و غربی ها دانست و افزود: از سال 2001 متهم سازی مسلمانان به تروریسم و مبارزه با مسلمانان کلید خورد و غربی ها توانستند بیداری اسلامی که در تونس و مصر رخ داد را مدیریت و کنترل کنند.

صفوی با بیان اینکه داستان مصر داستان عجیبی است، گفت: این انقلاب، مردمی بود ولی نظامی ها بر آن مسلط شدند البته رئیسشان هم مغرور بود و کبر داشت.

وی با تاکید بر اینکه دست اکثر کشورهای منطقه در دست صهیونیست هاست، تصریح کرد: راه اندازی جنگ نیابتی در سوریه، عراق و یمن یکی دیگر از راهبردهای امریکا علیه مسلمانان بود.

وی ادامه داد: در قضیه سوریه، سیاست گزار اصلی امریکا و صهیونیستها هستند و پول را عربستان و اردن با حمایت ترکها می‌دهند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، تجزیه کشورهای اسلامی را از برنامه های آتی آمریکایی‌ها دانست و گفت: آخرین چیزی که آنها به دنبالش هستند، استراتژی کشورهای سوخته است یعنی زیرساخت‌های کشورهای اسلامی را از بین ببرند.

سردار صفوی با بیان اینکه آنها می‌خواهند کشورهای محور مقاومت را له کنند، گفت: فقط سعودی‌ها از سال 2010 تا 2014 سی میلیارد دلار سلاح خریدند و مابقی کشورهای عربی 20 میلیارد دلار.

وی ادامه داد: امریکایی ها گروههای تروریستی را همراهی کرده و حتی یک تیر هم به سمت داعش شلیک نمی‌کنند و این ائتلافی هم که تشکیل دادند، ائتلافی دروغین است و ما امیدواریم ائتلافی که میان ایران و روسیه و سوریه و عراق و حزب الله لبنان تشکیل شده به پیروزی برسد و بر تروریستها غلبه پیدا کنند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: آنچه که در سوریه عراق و یمن و عربستان می‌گذرد و ظلمهایی که در منطقه می‌شود آیا هیچ ارتباطی با مسایل عصر ظهور دارد یا نه؟ اگر دارد باید خودمان و ملتهای اسلامی را آماده کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما از حکمت الهی برای ملت ایران خبر نداریم ولی می‌دانیم ما به همراه جوانان غیرتمند و وفادار به رهبری، آماده هستیم تا جان خود را در راه ارزش‌های الهی و اسلام و دفاع از کشور فدا کنیم.

فرمانده سابق کل سپاه تصریح کرد: با رهبری عهد و پیمان می‌بندیم که تا شهادت ایستاده‌ایم و یک قدم هم از اصول خود عقب نشینی نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار