کرمان؛

غار پاسرخ زمینه ای برای گردشگری در ریگان

غار پاسرخ با قدمت بیش از 200سال در منطقه پاسرخ ریگان در کنار رودخانه فصلی پاسرخ نظر هر گردشگری را به سمت خود جلب می کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، این غار به گفته اهالی روستا دارای 200متر طول است اما هنوز شناسایی نشده که با شناسایی ان می توان زمینه گردشگری را در ریگان فراهم کرد .

غاری که در داخل آن گیاهان دارویی کمیابی می روید که به گفته اهالی برای بسیاری از بیماری های لاعلاج را درمان می کنند .

این گیاه دارویی به اصلاح محلی به نام مومیایی که در قسمتهایی از غار می روید که دسترسی به این گیاه سخت می باشد .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ریگان گفت: بر اساس اطلاعات محلی باخبر شدیم که غاری در منطقه پاسرخ قرار دارد که به منمظور شناسایی ان به این منطقه رفتیم که غار منحصر به فردی وجود دارد .

محمد سعادت نژاد اظهار داشت: این غار در 40کیلومتری از مرکز شهرستان ودر حاشیه رودخانه پاسرخ قرار دارد که نظر هر گردشگری را به خود جذب می نماید

وی افزود: با ورود به غار ابتدا از دهانه ان وارد سپس به یک حفره می رسیم وبا گذر از آن به ساکنان اصلی غارها یعنی خفاش ها می رسیم

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان بیان داشت: بعد از گذر از این حفره به شیارها ودهانه های سه الی چهار تایی می رسیم که طول هر کدام به 50متر می رسد .

سعادت نژاد افزود: بر اساس اطلاعات محلی وشواهد این غار به 200سال می رسد که نیاز به شناسایی دارد

وی گفت: با شناسایی این غار می توان بهترین جایگاه تفریحی گردشگری را در این شهرستان فراهم اوریم .

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ریگان از وجود قوچ، میش، بچه آهو وجبیر در حاشیه این غار اشاره کرد وافزود :این منطقه مورد حفاظت اداره محیط زیست قرار دارد .


انتهای پیام/گ

برچسب ها: غار ، پاسرخ ، ریگان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.