سیمرغ 34؛

دالوند: خوشحالم، امسال نگاه ویژه‌ای به انیمیشن شده است

تا به امروز تعریف درستی از انیمیشن نشده و متاسفانه مخاطبان آن را مختص کودکان می‌دانند.

کیانوش دالوند کارگردان فیلم سینمایی «ناسور» در خصوص راه یافتن فیلمش به سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: انیمیشن «ناسور» با موضوع حماسه عاشورا است و بر اساس مضمون انتخاب نوشته شده و موقعیت افراد در مواجه با انتخاب را در حماسه عاشورا مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
 
وی افزود: انیمیشن در صنعت سینمای دنیا جایگاه ویژه‌ای دارد اما در ایران به جایگاه واقعی خود دست نیافته و توجه ویژه به این صنعت و هنر از سوی مدیران سینمایی ضروری است.
 
دالوند در خصوص توجه معاونت سینمایی به بخش انیمیشن اظهار داشت: خوشبختانه امسال از سوی معاونت سازمان سینمایی سال انیمیشن نام‌گذاری شد و در جشنواره فیلم فجر هم جایگاه ویژه‌ای را برای این ژانر در نظر گرفتند که این حرکت جای بسی خوشحالی دارد و می‌تواند مسیر روشنی برای پیشرفت فیلمسازان این حوزه باشد.
 
این کارگردان در خصوص این سوال که چرا مخاطبان توجه ویژه‌ای به ژانر انیمیشن ندارند، بیان کرد: متاسفانه تا به امروز تعریف درستی از انیمیشن صورت نگرفته مخاطبان بسیاری این ژانر را مختص کودک می‌دانند اما اگر این تفکر از ذهن مردم پاک شود به خوبی می‌شود شاهد ساخت آثار ویژه‌ای در این حوزه باشیم.
 
وی ادامه داد: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است و باید گونه‌های مختلف سینمایی در این رویداد حضور داشته باشد ولی متاسفانه فیلم انیمیشن که نوعی تکنیک در روایت داستان به شمار می‌آید کمترین سهم را در این ویترین سینمایی داشته و همواره در کنار سینمایی بلند داستانی مورد ارزیابی قرار گرفته است. خوشحالم که امسال نگاه ویژه‌ای به این حوزه شده و می‌توان امیدوار بود که در جشنواره سی و پنجم آثار بسیاری در این ژانر اکران شود.
 
دالوند در خصوص فیلم‌هایی که از حضور در جشنواره فجر جا ماندن تصریح کرد: من هم این حس و حال را درک کردم و به خوبی می‌دانم دوستان فیلمسازی که نتوانستند به جشنواره فجر راه پیدا کند چه حالی دارند؟ هیات انتخاب هم بر اساس دانش و سلیقه شخصی‌شان آثار ارائه شده به دبیرخانه را قضاوت کردند اما نباید فراموش کرد که فیلمسازان هزینه درمان‌های بسیاری را صرف ساختن آثارشان می‌کنند و باید بستری مهیا شود تا در این رویکرد مهم سینمایی شاهد آثار درخشانی باشیم.
 
وی خاطرنشان کرد: امیدوارم این جشنواره هم بتواند با نمایش آثار سینمایی خاطره خوشی را برای سی و چهارمین سال برگزاری‌اش برای اهالی رسانه و مردم رقم بزند.
 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار