ژنو آماده میزبانی اجلاس ایران و 1+5 می شود

یک مقام سازمان ملل در ژنو اعلام کرد: مقر سازمان ملل در ژنو برای میزبانی اجلاس ایران و گروه 1+5 آماده می شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مقام سازمان ملل که خواست نامش فاش نشود روز جمعه به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: مقامهای آمریکایی از ما خواسته اند تا برای برگزاری اجلاس آماده باشیم و از ساعت 12 ظهر روز شنبه به وقت ژنو در شرایط آمادگی بسر ببریم.

در همین حال خبرنگار روسیا سگودنیا گفت که در یکی از راهروهای مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو پرچم های بزرگ ایران و گروه 1+5 نصب شده است.

برخی از مقامهای کشورهای عضو مذاکرات 5+1 با ایران هم به این رسانه روسی گفتند که اجلاس ساعت شش بعد از ظهر به وقت ژنو برگزار می شود اما از پاسخ به این سوال که در چه سطحی برگزار می شود خودداری کردند.

روسیا سگودنیا خاطرنشان کرد: مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه انگلیس و فرانسه روز چهارشنبه برای انجام اقداماتی به ژنو سفر کرده بودند.

در همین حال برخی منابع خبری اعلام کردند به احتمال زیاد روز شنبه «محمد جواد ظریف» و «جان کری» وزرای خارجه ایران و آمریکا و همچنین «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در شهر ژنو دیدار کنند.

خبرگزاری رویترز نیز روز جمعه به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد، گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره اجرای تعهدات ایران در چارچوب برجام احتمالا روز شنبه منتشر می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۴
زنده باد آقای ظریف.
United States of America
ناشناس
۰۴:۰۴ ۲۶ دی ۱۳۹۴
یعنی میشه بعد 4سال تحریم رو بردارن،من که باورم نمیشه،به امید حرکت دوباره چرخه اقتصاد و قلب این چرخه یعنی تولید صنعتی و غیرصنعتی،
ایشالا همه جوونا بتونند برند سر کار خوب و بعدشم تشکیل خانواده،
به امید خدا و اهل بیت
به امید ایران پر صلابت و بزرگ
به امید شکوفایی دوباره تمدن اسلامی با مرکزیت ایران عزیز
آخرین اخبار