تندگویان: دربند، هرندی دوم برای پولداران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: وجود رستوران‌های غیر قانونی دربند را به هرندی دیگر، اما برای پولداران تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد مهدی تندگویان عضو شورای اسلامی شهر تهران در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای شهر گزارشی در خصوص معضلات بحرانی رود دره دربند ارائه داد و اظهار داشت: مشکلات رود دره دربند امروز به یک معضل شهری تبدیل شده است که در کمیته‌های شهر سازی مورد بررسی قرار گرفته و نظرات اعضا ارائه شده است.

وی افزود: اگر اقدامات فوری در خصوص محله رود دره دربند صورت نگیرد معضلاتی ایجاد می‌شود که نمی‌توان جلوی آن را گرفت بالای میدان تجریش در میدان دربند و سربند مسیر کوه نوردی وجود دارد، اما به آن رسیدگی نمی‌شود با وجود این که این محله در حریم منطقه یک قرار دارد، اتفاقات ناهنجاری در آن رخ می‌دهد که کل منطقه را تحت تاثیر قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: در مسیر کمتر از 2 کیلومتر 80 رستوران احداث شده و معضل کوه خواری به وضوح مشاهده می‌شود و در آن جا از مصالح طبیعی و شن و ماسه داخل رودخانه جهت ساخت رستوران استفاده می‌کنند و تقریبا چیزی از حریم رودخانه باقی نمانده است.

تندگویان تصریح کرد: از ابتدای میدان دربند تا روستای 7 قلعه دو کیلومتر مسیر پیاده روی صعب العبور که امکان عبور تردد خودرو وجود ندارد و شهرداری گیتی احداث کرده که جلوی ورود مصالح ساختمانی را بگیرد، اما متاسفانه شاهد هستیم که با استفاده از چهار پایان مصالح وارد منطقه می‌شود.

وی افزود: به دلیل تردد سخت وسایل نقلیه ورود به موقع ماموران با زمان زیادی انجام می شود و افراد فرصت پیدا می‌کنند که محیط را پاک سازی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که شب‌های منطقه دربند بسیار نا امن است، گفت: اگر بگویم این محله به محله هرندی برای پولدارها تبدیل شده است اشتباه نکردیم، زیرا افراد متمول اقدام به قرق رستوران‌ها تا نیمه‌های شب و مصرف مشروبات الکی و مواد مخدر می‌کنند.

تندگویان بیان کرد: از دیگر معضلات محله مسائل فرهنگی و اجتماعی است و ساخت و سازهای بی رویه و بهداشتی و بهره برداری از رستوران‌ها از دیگر معضلات موجود است، متاسفانه مردم روستای پس قلعه شغلی ندارند و فقط در این رستوران‌ها کار می‌کنند و هیچ گونه امکانات بهداشتی و درمانی در منطقه وجود ندارد.

وی تصریح کرد: مشکل اساسی موجود ورود فاضلاب رستوران‌ها به داخل رودخانه است که هیچ دستگاهی روی آن نظارت نمی‌کنند، متاسفانه صاحبان رستوران‌ها اقدام به شست و شوی ظرف‌ها با آب رودخانه می‌کنند و دوباره با فاضلاب آن را به رودخانه باز می‌گردانند و تقریبا امروز از رودخانه اثری باقی نمانده است، حتی خود رودخانه را اهالی به نفع خودشان تصرف کرده‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بیشتر این رستوران‌ها فاقد سند هستند، گفت: به همین دلیل هیچ مشکلی در خصوص تصرف و بروز آن‌ها وجود ندارد، اما مشکل اصلی بحث اقتصادی اهالی است، زیرا آن‌ها به جز کار در رستوران شغلی ندارند.

تندگویان افزود: مشکل بعدی منطقه معضل ترافیکی است که همیشه در میدان دربند گره ترافیکی وجود دارد که تا میدان تجریش ادامه پیدا می‌کند و با توجه به این که چندین پارکینگ طبقاتی نیمه کاره در منطقه وجود دارد پیشنهاد می‌کنیم که کار آن‌ها سریع به اتمام برسد و میدان دربند به یک پایانه حمل و نقل تبدیل شود که این موضوع جلوی ورود مصالح را به منطقه می‌گیرد.

وی ادامه داد: از جمله پیشنهادهای مطرح شده رویکرد بولدوزری است یعنی می‌توان تمام کافه‌ها را تخریب و محیط را پاک سازی کرد و یا امکانی جایگزین به اهالی داده شود و ایجاد پلیس کوهستان باید در دستور کار قرار بگیرد.

اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با رود دره دربند اظهار داشت: یک بار باید تکلیف خود را با این موضوع روشن کنیم مگر شهرداری وزارت نیرو بودجه‌ای دریافت نمی‌کنند که وارد کار نمی‌شوند.

وی گفت: وقتی دانشگاه آزاد و علمی کاربردی وارد منطقه می‌شوند و اقدام به احداث بنا می‌کنند از دیگر ارگان‌ها چه انتظاری می‌رود.

* پیشنهاد تبدیل نمایشگاه بین الملی به پردیس ورزشی

محمد مهدی تندگویان عضو کمیسیون معماری و شهر سازی شورای شهر تهران اظهار داشت: باشگاه اسب سواری به مساحت 60هکتار در منطقه نوروز آباد وجود دارد که فقط از 10 هکتار آن استفاده می شود که بهتر است در دسترس مردم قرار گیرد.

وی افزود: بحث افزایش سرانه ورزشی خوب است اما شاهد هستیم بخشی از فضای ورزشی به ساخت و ساز اداری و بوفه اختصاص پیدا می کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: پیشنهاد می شود بهد از افتتاح شهر آفتاب ، نمایشگاه بین المللی به همراه ورزشگاه انقلاب به یک پردیس ورزشی تبدیل شود و در این راستا با کمی مرمت می توان سالن های نمایشگاه را به سالن های ورزشی تبدیل کرد.

تندگویان خطاب به وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش در مدارس مغفول مانده و جایی که بتواند برای  بچه ها انگیزه ورزشی ایجاد کند وجود ندارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار