قزوین؛

5 روستا زیر پوشش آبفای روستایی نیستند

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین گفت : پنج روستای بالای 20 خانوار در شهرستان آبیک زیر پوشش آبفای روستایی قرار ندارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛علیزاده افزود: درکشور، 81 درصد از روستاها زیر پوشش آبفای روستایی قرار گرفتند و این در حالی است که در استان قزوین 91 درصد و در شهرستان آبیک 97 درصد از روستاها زیر پوشش آبفای روستایی قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: آبفای روستایی استان قزوین دارای 12 هزار و 805 مشترک، 48 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق، چهار چشمه و چهار قنات است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قزوین عنوان کرد: 6 میلیارد ریال اعتبار برای مخزن در حال احداث روستای زیاران از اعتبارات ملی در نظر گرفته شده و تاکنون این پروژه 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ در صورتی که اعتبار ملی برای مخزن و اصلاح شبکه قشلاق و یعقوب‌آباد اختصاص یابد، اقدام لازم برای تأمین آب این دو روستا صورت می‌گیرد.

علیزاده افزود: 44 میلیارد ریال اعتبار به بخش آبفای روستایی اختصاص یافته که بخشی از این اعتبار تحقق یافته و بخشی دیگر در حال انجام است که با تأمین این اعتبار، مشکل پروژه‌های آبفای روستایی آبیک بین 90 تا 95 درصد رفع می‌شود.

انتهای پیام/س

 
برچسب ها: روستا ، آبفا ، روستایی ، مشترک ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.