از نویسنده کتاب «قاف» تقدیر شد

از نویسنده کتاب «قاف» در مراسم رونمایی از این کتاب تقدیر شد.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم رونمایی از کتاب «قاف» با حضور علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری، علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر، یاسین حجازی نویسنده کتاب «قاف»، و مرتضی امیری اسفندقه شاعر عصر امروز در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

در این مراسم علی محمد مؤدب مدیر عامل شهرستان ادب با اشاره به انتشار کتاب «قاف» توسط این انتشاراتی گفت: انتشار کتاب «قاف» یکی از لطف‌های خداوند به مجموعه شهرستان ادب بود با وجود آنکه چند ماهی از انتشار این کتاب نمی‌گذارد هم‌اکنون کتاب به چاپ چهارم خود رسیده است.

در ادامه مراسم حمیدرضا شاه‌آبادی شاعر در خصوص کتاب «قاف» گفت: کتاب «قاف» روایت مدرنی را بر اساس سه متن مهم کهن بیان می‌کند. حجازی نویسنده کتاب است با وجود اسراری که بر ویراستار بودن خود دارد نثر جدیدی را در کتاب خود آفرید.

وی افزود: وجه مهم در کتاب «قاف» روایت داستانی کتاب است و میان نحوه بیان و واقعه تمایز می‌بینیم. تعریف آن به گونه‌ای است که به خواننده تأثیر متفاوتی می‌گذارد. نویسنده کتاب «قاف» در این اثر از سه متن قدیم روایت جدیدی دارد و از بنای قدیمی یک ساختمان جدید به وجود می‌آورد.

در ادامه مراسم علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر در خصوص وجه تسمیه کتاب «قاف» اظهار داشت: «قاف» کلمه آشنایی است به خصوص برای کسانی که با ادبیات فارسی سر و کار دارند. در کتاب منطق الطیر مرغان به سمت کوه قاف می‌روند. در فرهنگ ما از قدیم‌ترین ابیاتی که تذکره نویسان نوشته‌اند به قاف اشاره شده است.

اردشیر رستمی طراح نیز به بیان مطالبی در خصوص طرح کتاب «قاف» می‌پردازد.

در ادامه مراسم یاسین حجازی نویسنده کتاب «قاف» در خصوص این کتاب می‌گوید: در کتاب «قاف» به سه متن کهن پرداختند و من این سه متن را باز نویسی نکرده‌ام.

وی افزود: در کتاب «قاف» هر تصویر و پاره گفتگوی متون کهن در صفحاتی جداگانه ذکر کرده‌ام و در این سمت نخست اصل حادثه مهم است که در جایی رخ داده و سپس رویارویی خواننده با آن اهمیت دارد. در این آثار اثری از سجع و لفاظی‌های منشیانه مشاهده نمی‌کنیم.

از حاشیه‌های مراسم می‌توان به رونمایی از کتاب «قاف» با حضور یاسین حجازی نویسنده کتاب «قاف» و علی معلم دامغانی رئیس فرهنگستان هنر و شعرخوانی مرتضی امیر اسفندقه اشاره کرد. در این مراسم از علی داوودی مدیر دفتر شعر حوزه هنری و یاسین حجازی نویسنده کتاب «قاف» رونمایی شد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار