هدف «موج نو» تنها برگزاری کنسرت نیست

هدف موج نو تنها برگزاری کنسرت نیست؛ بلکه در کنار آن کارهای پژوهشی و تحقیقاتی و ارائه موسیقی اصیل را هم از اهداف خود می‌داند.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنسرت موسیقی «موج نو پارسی» با خوانندگی محمد معتمدی به رهبری پویا صلاحی و آهنگسازی علی قمصری در بیست دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

ابتدا اعضا برای اجرای پیش درآمد به روی صحنه آمدند و پس از آن، گروه سازهای‌شان را برای آواز معتمدی کوک کرده و ساز و‌ آواز را اجرا کردند. سپس قطعه «چهار مضراب» و آواز مخالف را معتمدی با زیبایی هرچه تمام‌تر اجرا کرد و تمامی سالن سراپا محو آواز وی شده بودند. پس از آن تصنیف «چه می‌خواهم بگویم» با آهنگسازی علی قمصری اجرا شد.

سپس گروه مدت ده دقیقه برای استراحت رفتند تا بخش دوم را با انرژی بیشتری آغاز کنند. پس از سپری شدن زمان استراحت علی قمصری به همراه ساز خود به روی صحنه آمد و تک‌نوازی دشتی خود را به زیبایی هر چه تمام‌تر اجرا کرد و تحسین حضار را با تشویق‌های‌شان برانگیخت. سپس وی صحنه را ترک کرد و گروه به روی صحنه آمد و معتمدی قطعه «افسون» را اجرا کرد و سپس پس از دقایقی وقفه ساز و آواز دیگری را به حضار تقدیم کردند.

در پایان معتمدی، تصنیف «مستی» که برگرفته از کلام مولانا بود را با فراز و فرودها و تحریرهای بسیار زیبا به گوش مخاطب رساند و پس از تشویق‌های پی در پی در صحبت با حضار گفت: ممنون از همه شما دوستان به خاطر تشویق‌هایتان. بسیاری از کسانی که امشب روی صحنه هستند، اولین کنسرت‌شان بوده و همچنین عذرخواهی می‌کنم به خاطر صدای خسته‌ام؛ چون از همان ابتدای دی ماه هر شب در شهرهای مختلف، برخی شب‌ها حتی دو سانس اجرا داشتم.

سپس تصنیف «چه می‌خواهم بگویم» را اجرا کرد و علی قمصری هم برای صحبت با حضار به روی صحنه آمد و بیان کرد: ممنون از همراهی شایسته شما و کسانی که در شکل‌گیری ایده «موج نو» من را همراهی کردند. در آن زمان افرادی مثل شروین مهاجر، کامران منتظری و نوید افقح مرا همراهی کردند و همچنین سپاسگزارم از خانواده‌های نوازندگان که رفتاری کاملا حرفه‌ای و منظم برای حضور بر سر تمرین‌ها داشتند و مشخص است آنها در بستر خانوادگی مناسبی پرورش یافته‌اند.

وی افزود: هدف «موج نو» تنها برگزاری کنسرت نیست؛ بلکه اهداف پژوهشی و تحقیقاتی و ارائه موسیقی اصیل بدون کاستن از عمق آن را هم در ذهن دارد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار