یاسوج ؛

عضویت 17 هزار خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد در صندوق بیمه اجتماعی

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 17 هزار خانوار عشایری کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت 60 هزار نفر در این صندوق عضویت دارند.

 به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، از یاسوج؛عیسی کریمی افزود : از ابتدای سال 93 تاکنون 17 هزار خانوار عشایری و روستایی کهگیلویه و بویراحمد بیمه شده‌اند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه 90 هزار خانوار هدف عشایری و روستایی این استان باید در صندوق بیمه شوند افزود: اما متأسفانه آمار 60 هزار نفری بیمه شدگان بسیار پایین است و تا رقم تعهد فاصله دارد.

کریمی تصریح کرد: به رغم اطلاع‌رسانی مکرر از طریق رسانه‌ها، فرمانداران، بخشداران، دهیاران و شوراهای روستایی اما جامعه عشایری و روستایی برای عضویت در این صندوق رغبت نشان نمی‌دهند.

وی با اشاره به مزایای صندوق بیمه افزود: یکی از مزایای اصلی صندوق بیمه روستایی و عشایری این است که همه افراد بالای 18 سال می‌توانند در آن عضویت پیدا کنند و سقف سنی ندارد.

این مسئول در تبیین مزایای مستمری این نوع بیمه تصریح کرد: در صورتی‌که سرپرست خانوار دچار مشکل شود به شرط دارا بودن شرط سابقه یک ساله در صندوق بعد از یک سال می‌تواند از مزایای مستمری از کارافتادگی ناشی از بروز حادثه و یا بیماری صعب‌العلاج استفاده کند.

کریمی با بیان اینکه افزایش حقوق در این صندوق بر اساس نرخ تورم انجام می‌شود افزود: بیمه‌گذاران همانند کارمند دولت محسوب می‌شوند و هیچ فرقی ندارند.

وی مستمری بازماندگان در صورت فوت سرپرست خانوار را از دیگر مزایای این بیمه برشمرد و گفت: مستمری بازنشستگی در دوران پیری و قابلیت انتقال بیمه و لحاظ شدن سوابق کاری از دیگر مزیت‌های عضویت در صندوق بیمه روستایی و عشایری است.

کریمی در پایان با یادآوری این‌که همواره در تمامی امور بر اطلاع‌رسانی مزایایی بیمه تأکید کردیم افزود: از ظرفیت مجموعه دهیاری‌ها، بخشداران، تعاونی‌های روستایی و عشایری برای تحت پوشش قرار دادن جامعه روستایی و عشایری استفاده کردیم.

انتهای پیام /پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.