تبریز؛

ساخت خطوط فرعی راه‌آهن برای بخش‌های صنعتی

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به ساخت خطوط فرعی راه‌آهن برای بخش های صنعتی منطقه آزاد ارس، گفت: بخشی از زمین‌های راه آهن برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی در اختیار منطقه آزاد ارس قرار می‌گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛پور سید آقایی با بیان این‌که راه‌آهن ارس به‌عنوان قدیمی ترین ارکان این شهر در دل منطقه آزاد قرار دارد، افزود: با ساخت خطوط فرعی برای بخش های صنعتی منطقه آزاد ارس، بخشی از زمین های راه آهن برای توسعه سرمایه گذاری در اختیار این مطنقه آزاد قرار می گیرد.

وی گفت: برای کاهش زمان سیر قطار محلی مسیر تبریز- جلفا، قطار تیلتینگ مسیر آزمایش و مراحل مطالعاتی خود را طی می کند و اگر این قطار بتواند مدت سیر تبریز- جلفا را از دو ساعت به یک و نیم ساعت برساند، بزودی به صورت روزانه در این مسیر راه ندازی خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به ارتباطی که بین خط آهن ایران و نخجوان وجود دارد و خطوط احداثی که به ترکیه و گرجستان منتهی می شود، طی دو یا سه سال آینده با تمهیدات اتخاذ شده، شاهد یک مسیر پر ترافیک ترانزیتی و همچنین صاداراتی در این منطقه و جابجایی یک میلیون تن بار ترانزیتی و صادراتی در راه آهن آذربایجان خواهیم بود.

وی در بازدید از امکانات راه آهن آذربایجان که در مسیر تبریز- جلفا احداث شده است، گفت: سرمایه های هنگفتی در این منطقه وجود دارد و لازم است با تعامل بیشتر با تجار و تولیدکنندگان نهایت بهره مندی از این امکانات انجام شود.

گفتنی است :طی بازدید و نشست مشترک مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با مدیرعامل شرکت راه آهن ایران و مدیرکل راه آهن آذربایجان در ارس، تفاهم نامه همکاری برای بهبود وضعیت سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس در شش بند اجرایی منعقد شد.
 
انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.