سینما در هفته‌ای که گذشت؛

هفته‌ای جشنواره‌ای همراه با استعفا و جنجال طراحان پوستر فجر

شهاب حسینی پس از اظهارات دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از سمت خود در این رویداد فرهنگی استعفا کرد.

هفته‌ای جشنواره‌ای همراه با استعفا و جنجال طراحان پوستر فجربه گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  تمام اتفاقات سینمای ایران در این هفته در نشست خبری جشنواره فیلم فجر و حواشی آن خلاصه شد.

اخبار جشنواره فجر34

*معضل دبیر جشنواره و استعفای شهاب حسینی
شهاب حسینی بازیگر و مشاور دبیر جشنواره سی و چهارم فیلم فجر پس از برگزاری نشست خبری این دوره از جشنواره از سمت خود در جشنواره استعفا کرد. وی دلیل این اسعفا را نبود نگاه نو و اندیشه‌ای تازه در جشنواره فیلم فجر عنوان کرده است.
 
تعبیر دبیر جشنواره فیلم فجر از فیلم «آشغال های دوست داشتنی» بعنوان معضل هر دوره جشنواره دلیل اصلی این استعفا است. 

*اسامی فیلم های راه یافته به جشنواره فجر
سودای سیمرغ 
«آبنبات چوبی» ،«امکان مینا» ، «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» ،«اژدها وارد می شود» ،«بادیگارد» ، «به دنیا آمدن»، «بارکد» ، «خشم و هیاهو» ،« دختر» ، «دلبری» ،« رسوایی2 » ،« زاپاس» ، «سیانور» ، «عادت نمی کنیم» ،« کفشهایم کو؟» ، «لانتوری» ، «مالاریا» ، «نفس» ، «نقطه کور» ،« نیمه شب اتفاق افتاد» ، «وارونگی» ، «هفت ماهگی» 

نگاه نو
«ایستاده در غبار»، «برادرم خسرو»، «پل خواب»، «جشن تولد»،  ،« «ابد و یک روز»، «خانه‌ای در خیابان چهل‌و‌یکم»،« خماری»،« گیتا»، «لاک قرمز»،« متولد65»، «من»»

*تقدیر هیات انتخاب جشنواره‌ی فیلم فجر از حیدری
هیات انتخاب سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر که شامل محمد احسانی، شهرام اسدی، فریدون جیرانی، محمد باقر قهرمانی، حسین کرمی، علیرضا شجاع نوری، رضا مقصودی است طی صدوربیانیه‌ای به دلیل عدم اعلام رسمی اسامی این هیئت و ایجاد فضای آرام برای بررسی آثار رسیده به دبیرخانه از دبیر جشنواره تقدیر کردند.

*چه کسی پوستر فجر را طراحی کرد؟
بزرگمهر حسین‌پورنقاش و کاریکاتوریست، با ادعای اینکه طراح اصلی پوستر سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجراست، معرفی «مجید برزگر» به‌ عنوان طراح این پوستر را اشتباه فاحش که ناشی از بی دانشی و شیطنت دبیر جشنواره فیلم فجراست ، اعلام کرد.

به گفته وی خسرو شکیبایی نقطه اتصال جریان روشنفکری و عامه‌ی مردم است و همه‌ی افراد جامعه، از قشر روشنفکر گرفته تا مردم کوچه و بازار، شکیبایی را را می‌شناسند او انتخاب خوبی به‌عنوان سمبل سینمای ایران است.

*مدیر کاخ جشنواره‌ی فیلم فجرتعیین شد
دبیر سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بهروز غریب پور را به عنوان مدیر کاخ جشنواره این رویداد سینمایی انتخاب کرد.

بهروز غریب پور متولد 1329 سنندج، فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و کارگردانی تئاتر از ایتالیا است.وی کارگردانی و نویسندگی دو فیلم سینمایی «کارگاه 2» و «تنبل قهرمان» را برعهده داشته است. 

برج میلاد به عنوان کاخ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمن ماه میزبان اهالی رسانه و عوامل تولید آثار سینمایی خواهد بود. 

سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن به دبیری محمد حیدری برگزار می‌شود.

*یک فراخوان برای کارگردان‌های سینما 
مجمع عمومی عادی کانون کارگردانان سینمای ایران (نوبت اول)، 3 بهمن ماه برگزار می‌شود

در فراخوان مجمع عمومی اعضای پیوسته و وابسته کانون دعوت شده‌اند که روز3 بهمن در تالار ایوان شمس برای مجمع عمومی عادی دو سالانه کانون شرکت کنند.

گزارش شورای مرکزی و بازرس‌ها، طرح و تصمیم گیری پیوستن به وزارت کار، انتخابات شورای مرکزی و بازرس‌ها

*بازدید رییس سازمان سینمایی از جشنواره عمار
حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی عصر هفتمین روز برگزاری ششمین جشنواره مردمی عمار،به همراه علیرضا رضاداد مشاور ارشد سازمان سینمایی و محمد رسول صادقی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی با حضور در سینما فلسطین از بخش های مختلف جشنواره عمار بازدید کرد و با فیلمسازان عمار به گفتگو نشست. 

*انتصاب اعضای کارگروه اکران فیلم های کودک و نوجوان    
علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی و عضو شورای راهبری و سیاست گذاری سینماهای کودک و نوجوان، طی حکمی فرزاد اژدری، محرم براتی و جلیل اکبری صحت را به عنوان اعضای کارگروه هماهنگی و اجرای طرح ساماندهی اکران فیلم های کودک و نوجوان منصوب کرد.  

پیش از این دبیر شورای راهبری و سیاستگذاری سینمای کودک و نوجوان و مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با حضور در یکی از جلسات شورای صنفی اکران، از تصویب و اجرای طرح اکران فیلم های کودک و نوجوان در برخی سینماهای تهران و شهرستانها خبر داده بودند. 

*اکران یک فیلم جدید از روز شانزدهم دی
سخنگوی شورای صنفی نمایش از ثبت قرارداد و اکران یک فیلم جدید در سینماهای کشور خبرداد و گفت: فیلم «آدم باش» به کارگردانی مجید جوانمرد از روز چهارشنبه ، شانزدهم دی در گروه آزاد اکران خواهد شد.

بنابر تصمیمات این شورا اکران سایر فیلم های روی پرده، به دلیل کف فروش بالا ادامه خواهد داشت.

*موافقت با ساخت یک فیلم در شبکه نمایش خانگی
در جلسه 6 دی شورای پروانه نمایش خانگی، با ساخت فیلمنامه «سین مثل سبزه» به تهیه‌کنندگی و به کارگردانی منصوره صالحی ساروی وساخت یک عنوان فیلم مستند موافقت به عمل آمد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار