قم:

آیت‌الله نوری همدانی با مردم قم دیدار کرد

مرجع تقلید گفت: مردم قم همواره پیشگام دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی (ره) بودند.

به گزارش خبرنگار آیت‌الله نوری همدانی با مردم قم دیدار کردندگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، آیت‌الله نوری همدانی در دیدار با جمعی از مردم قم به مناسبت گرامیداشت سالروز 19دی با اشاره به اینکه این روز یوم‌الله است، اظهارداشت: این یک روز ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است.
 
مرجع تقلید شیعیان افزود: پیش از انقلاب مردم تحت سلطه مستکبران قرار داشتند اما امام خمینی (ره) با اخلاص و توکل خود مردم را بیدار کرد و با کمک آنها انقلاب اسلامی را به نتیجه رساند.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به اینکه عوامل مختلفی در شکل‌گیری قیام 19 دی مردم قم نقش داشت خاطرنشان کرد: در آن زمان علما و روحانیت همه تلاش خود را برای انتقال پیام ها و سخنان امام خمینی (ه) به مردم انجام می‌داد.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای اهداف خود و در راه قیام هرگز بی‌تفاوت نبود افزود: امام (ره) سختی‌های بسیاری در این را تحمل کردند، محبت ایشان در دل همه مردم وجود داشت و به همین دلیل مردم با ایشان همراه بودند.
 
آیت‌الله نوری‌همدانی با بیان اینکه در آن سال و در روز 17‌دی‌ماه مقاله‌ای با عنوان "استعمار سرخ و سیاه" در روزنامه اطلاعات، منتشر شده بود که سبب خشم مراجع و علما شد گفت: در این روز درس مراجع و بازارها تعطیل شد و مردم به بیت مراجع و علما عزیمت کردند.
 
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مردم قم همواره پیشگام دفاع از ارزش‌های دینی، انقلاب اسلامی و حرکت امام خمینی (ره) بودند تصریح کرد: در روز 19 دی تعدادی از مردم قم به دست ماموران رژیم پهلوی به شهادت رسیدند و این مسئله همانند جرقه‌ای برای پیروزی انقلاب عمل کرد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه سالروز قیام 19دی باید پررنگ و باشکوه تر برگزار و ابعاد قیام امام خمینی (ره) برای مردم تبیین و واکاوی شود افزود: انقلاب اسلامی هدیه‌ای الهی است که باید برای حفظ آن تلاش کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه پس از ارتحال امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری جانشین برحقی بودند که کشتی انقلاب را هدایت کردند گفت: امروز حمایت از ولایت فقیه یک وظیفه همگانی است. باید بدانیم انقلاب اسلامی زمینه ساز ظهور است و باید با همدلی و وحدت پرچم آن را به دست امام زمان (عج) بدهیم.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.