با حضور مشاور عالی وزیر ورزش و جوانان

چهل و هشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی برگزار شد

چهل و هشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی با حضور چهره‌های سرشناس ورزش، هنر، سیاست و جمعی از پیشکسوتان و قهرمانان در ابن‌بابویه شهر ری برگزار شد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان هفدهم دی امسال نیز مثل سال های گذشته برای مروجان فرهنگ پهلوانی و فتوت روزی خاص و به یادماندنی بود؛ عاشقان و علاقمندان به جهان پهلوان غلامرضا تختی در ابن بابویه شهرری گرد هم آمدند و با ذکر فاتحه و برگزاری مراسمی یاد و خاطره اسطوره اخلاق و ورزش ایران اسلامی را گرامی داشتند.

حضور پر شور مردم و اقشار مختلف در این مراسم قابل توجه بود و تعداد زیادی از قهرمانان و پیشکسوتان فعلی و قدیمی با حضور در آرامگاه جهان پهلوان تختی اثبات کردند که جهان پهلوان تختی هیچ گاه فراموش نخواهد شد.

عبدالحمید احمدی مشاور عالی وزیر و معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش ، بهرام افشارزاده مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان، رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی،طلوع کیان رییس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای، شجاعی رئیس فدراسیون تیر و کمان، ناصر گیوه چی قهرمان اسبق جهان، المپیک و هم دوره‌ با جهان پهلوان تختی، محمد علی صنعتکاران از قهرمانان اسبق کشتی،محمدرضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی و جمع زیادی از چهره های سرشناس ورزش و هنر در این مراسم حضور داشتند.

احمدی: گذر زمان هیچ گاه پهلوانان را به باد فراموشی نسپرده است

دراین مراسم عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان که به نمایندگی از محمود گودرزی، در این مراسم حاضر شده بود، گفت: وزیر ورزش و جوانان به دلیل جلسه فوق‌العاده‌ هیات دولت نتوانست در این مراسم حضور پیدا کند، اما به من اعلام کرد که مراتب احترام و سلام گرمش را به عزیزان حاضر در این جمع برسانم.

وی در ادامه با بیان این که شخصیت تختی در ورزش ایران منحصر به فرد است، ا‌ضافه‌ کرد:برای ورزش ایران این یک افتخار بزرگ است که پهلوانانش در قلب مردم جای دارند و گذر زمان هیچ گاه آن ها را به باد فراموشی نسپرده است. مطمئنا تختی هیچ گاه از یادها نمی‌رود چرا که بذر محبت او که همان راه و رسم پهلوانی است در دل مردم کاشته شده است و بسیاری از مردم و علاقمندان به پهلوانی از صمیم قلب تختی را دوست دارند و هر ساله یاد او را گرامی می‌دارند.

همچنین دراین مراسم بهرام افشارزاده مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان با بیان این که تختی نه به خاطر قهرمانی‌هایش، بلکه به خاطر گذشت، انسانیت و مردم دوستی که داشت تختی شد، گفت: با وجود گذشت سال‌ها از درگذشت این ورزشکار، غلامرضا تختی همچنان در قلب مردم ایران و علاقمندان به مروت و پهلوانی جای دارد

سرپرست باشگاه استقلال که در زمان قهرمانی تختی خود از قهرمانان رشته ژیمناستیک در ایران بود، با اشاره به کشتی تختی مقابل الکساندر مدوید یکی از پر افتخارترین کشتی‌گیران جهان، خاطر‌ نشان کرد: تختی در مبارزه مقابل مدوید وقتی فهمید پای او آسیب دیده است پس به سراغ پای آسیب دیده او نرفت تا فشاری بر روی آن پا وارد نشود. این بزرگ منشی تختی و بسیاری از خصلت‌های جوانمردی که در او وجود داشت باعث شده تختی همچنان در قلب مردم ایران جا داشته باشد و مطمئنا او برای همیشه در دل مردم زنده خواهد بود

وی در ادامه با تاکید بر این که هیچ کس در کشتی ایران نمی‌تواند جای تختی را بگیرد، بیا‌ن‌ کرد: تختی بسیار مردم‌دار بود و در حوادثی مانند زلزله بوئین زهرا شخصا آستین همت بالا زد و به کمک مردم زلزله‌زده شتافت و منابع قابل توجهی را برای آن ها جمع‌آوری کرد. متاسفانه توجه به مسائل مالی در ورزش ایران باعث شده مروت و پهلوانی کمرنگ شود، اما باید این گونه ورزشکاران بدانند که عمر قهرمانی آنها کوتاه است و یک روز تمام خواهد شد و تنها گذشت، پهلوانی و مردم داری است که از آنها به یادگار باقی خواهد ماند

اکبرحیدری: رسانه‌ها باید یش از پیش جوانان را با تختی آشنا کنند

همچنین در ادامه این مراسم اکبر حیدری، پیشکسوت کشتی ایران طی سخنانی با بیان این که افتخار می‌کند که در المپیک توکیو به همراه تختی در تیم ملی ایران حضور داشته است، گفت: او در آن مسابقات تنها به خاطر مردم آمد و کشتی‌های خوبی هم گرفت، اما زمانی که مقابل حریف ترک نتیجه‌ را واگذار کرد درست به یاد دارم که شب‌ها از خواب می‌پرید و مدام می‌گفت جواب مردم را چه بدهم و به چه رویی به ایران باز گردم؟

وی افزود: متاسفانه در‌ رابطه با یادآوری مروت و خصایل اخلاقی تختی در جامعه امروز کم کاری می‌شود و بسیاری از جوانان با ویژگی‌های تختی آشنایی ندارند. در دنیا به عنوان مثال همه هرکول را می‌شناسند، اما در ایران به ندرت از تختی یاد می‌شود و تنها سالی یک بار آن هم به همت هم دوره‌ای‌های او و اهالی کشتی مراسم سالگرد با شکوهی برای او برگزار می‌شود. در حالی که رسانه‌ها باید یش از پیش جوانان را باتختی آشنا کنند

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار