در حاشیه مراسم چهل و هشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی

افشارزاده: پهلوانی با فرهنگ و تاریخ ایران آمیخته است

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان به احیاء و گسترش فرهنگ پهلوانی در ورزش ایران تاکید کرد و جهان پهلوان تختی را الگوی مناسبی برای ورزشکاران دانست.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان بهرام افشارزاده که در مراسم چهل و هشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان غلامرضا تختی شرکت کرده بود در گفت‌وگو با خبرنگار این پایگاه گفت: جهان پهلوان تختی الگوی مناسبی برای تمام ورزشکاران ایران است و به خوبی به ورزشکاران یاد داد که تنها با کسب نتیجه و مدال نمی توان در قلب و یاد مردم باقی ماند و باید به معنای واقعی پهلوان باشی که بعد از چهل و هشت سال مردم با چنین شور و اشتیاقی در سالروز درگذشتت شرکت کنند.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه فرهنگ پهلوانی با فرهنگ و تاریخ ایران آمیخته است، عنوان کرد: فرهنگ پهلوانی و مردم داری و خدمت به خلق در تاریخ ایران اسلامی همیشه وجود داشته و سرمشق ورزشکاران ما حضرت علی (ع) است که پهلوانی را به بهترین شکل معنا کرد. ورزشکاران کنونی ما نیز باید از فضیلت های اخلاقی تاریخ پهلوانی ایران درس بگیرند و تنها به کسب نتیجه و مدال فکر نکنند. 

افشارزاده در پایان به نقش مهم اخلاق در گرایش مردم به ورزش تاکید کرد و گفت: ورزشکاران از دیدگاه مردم ماهیت پاک و مقدسی دارند و مردم از جامعه ورزش انتظار دارند که از نظر اخلاقی نیز بهترین باشند؛ وقتی به سمت ورزش جذب خواهند شد که احساس کنند ورزش هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی می تواند انسان را پرورش دهد و در غیر این صورت و با وجود بی اخلاقی و بداخلاقی در ورزش مردم جامعه نیز چه به عنوان هوادار و چه به عنوان ورزشکار علاقه ای برای ورود به ورزش نخواهند داشت.

مراسم چهل و هشتمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی در ابن بابویه شهرری با حضور گسترده و پر شور مردم و اهالی ورزش صبح امروز برگزار شد.

*برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار