حافظ اسیر «خشم اژدها» شد/فضایی فانتزی از نمایشنامه نیل سایمون

بازنویسی یکی از آثار نیل سایمون بانام «خشم اژدها» در فضایی فانتزی روی صحنه می‌رود.

علی احمدی کارگردان نمایش «خشم اژدها» در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛   در خصوص نمایش خود گفت: این اثر براساس نمایشنامه «خنده در طبقه بیست و سوم» اثر نیل سایمون بازنویسی شده  است  که تغییرات بسیاری زیادی در آن اعمال شده و حتی پایان نمایشنامه هم با اثر اصلی خود کاملا تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه نمایشنامه‌ای را که بازسازی می‌کنم دیگر به اصل آن وفادار نیستم، بیان کرد: به دلیل اینکه زمان نمایش با عصر امروزی ما مغایرت داشت و ساختارش از سه پرده طولانی تشکیل شده بود، بازنویسی کردم و یکی از شخصیت‌ها را هم که به بطن اثر لطمه نمی‌زد، حذف کردم تا کوتاه‌تر شود.

احمدی افزود: این کار به معنای ایرانی شدن اثر نیست و فقط من آن را متناسب با حال بازنویسی کرده‌ام و وقتی متن‌های خارجی را روی صحنه می‌برم، علاقه دارم تا آنها را یکبار دیگر خودم بازنویسی کنم.

وی درباره انگیزه خود از انتخاب این نمایشنامه مطرح کرد: دو متن فرانسوی هم مد نظر داشتم اما آثار نیل سایمون را دوست دارم و از طرفی نمایشنامه‌هایی را که کمتر  روی صحنه رفته‌اند را برای اجرا انتخاب می‌کنم.

احمدی در خصوص سبک اثر خود اظهار داشت: اساسا پایه آثارم رئالیستی است اما بخاطر علاقه‌ام به اجرای کمدی –فانتزی این نمایش را در قالب همان رئالیستی و کمدی-فانتزی روی صحنه می‌برم که جذابیت بیشتری دارد.

وی درباره آثار کمدی-فانتزی به اجرا درآمده در تئاتر مطرح کرد: آدم‌های خلاق در این عرصه کم نداریم اما مسلما به دلیل فضاها کاری که داده می‌شود و مشکلاتی که وجود دارد هنوز به آن فانتزی که می‌خواهیم نزدیک نشده‌ایم و در واقع با هیچی سعی بر نزدیک شدن اهدافمان داریم. ما هم ادعایی نداریم زیرا که امکانات برای ما هم کم بوده است.

احمدی در خصوص انتخاب نام نمایش بیان کرد: «خشم اژدها» نام نمایشی است که بعد از بازنویسی گذاشته‌ام؛ هرچند که نام آن با فضای اثر در اول مغایرت دارد اما به خاطر بازی یکی از بازیگران در آخر نمایش است که این اسم برای آن تعیین شد.

گفتنی است نمایش «خشم اژدها» از 15 الی 30 دی  ساعت 18:30 در سالن حافظ  به کارگردانی علی احمدی روی صحنه می‌رود و دو روز اول آن تمام بلیط ها بطور کامل فروخته شده است.

از عوامل این اثر می توان به بازیگران: (به ترتیب ورود) على شادمان، تینو صالحى، خسرو احمدى، سینا کرمى، نیما شعبان نژاد، الهه شه پرست، مهران امام بخش، على احمدى اشاره کرد.


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار