مشهد؛

تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در دانشگاه فردوسی مشهد

تاسیس دانشکده‌ حقوق و علوم سیاسی با توجه به جایگاه بالای دانشگاه فردوسی مشهد و سابقه علمی و فقهی خراسان بزرگ، حق دانشگاه و استان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رئیس دانشکده علوم اداری دانشگاه فردوسی مشهد گفت: تربیت نیروهای متخصص، استقبال دانش آموزان رشته علوم انسانی از رشته‌های حقوق و علوم سیاسی و ظرفیت عظیم این رشته‌ها از ضرورت‌های تاسیس این دانشکده است.

عبدالرضا جوان جعفری افزود: با دادن فضای مناسب به این رشته‌ها می‌توانیم در آینده شاهد بخش قابل توجهی از حقوقدانان و کارشناسان سیاسی فارغ التحصیل دانشگاه فردوسی مشهد باشیم.

وی با اشاره به تصویب تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی در هیئت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی تصریح کرد: تاسیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی پس از تصویب در هیئت رئیسه دانشگاه و هیئت امنای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان خراسان رضوی بار اجرایی یافته و ضمانت اجرا خواهد داشت.

وی از اسقراردانشکده حقوق و علوم سیاسی در مهرماه سال آینده در یکی از ساختمان‌های دانشگاه فردوسی مشهد خبردادو گفت: دانشگاه فردوسی مشهد با حمایت نهاد ریاست‌جمهوری به‌ دنبال ایجاد ساختمانی اختصاصی، با قابلیت های معماری این دو رشته است.

رئیس دانشکده علوم اداری و اقتصاد دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به دانشگاه‌های همتراز بااین دانشگاه که دانشکده حقوق و علوم سیاسی را به صورت مجزا در خود دارند، اظهار داشت: ظرفیت این دو رشته به اندازه‌ای بالا است که می‌تواند در مقاطع تحصیلات تکمیلی و کارشناسی رشته‌های متعدد دیگری اضافه شود.

وی موافقت با تاسیس دانشکده حقوق به نام وی در دوره حیات گفت: تاسیس دانشکده‌ای به نام دکتر کاتوزیان توسط هیأت امنایی متشکل از اساتید حقوق، قضات و وکلا در دست بررسی است.

دانشیار گروه آموزشی حقوق در زمینه حضور کاتوزیان در دانشگاه فردوسی مشهد ادامه داد: این مهم توسط حقوقدانان و خیرین در حال پیگیری است و دانشگاه فردوسی مشهد قصد دارد دانشکده‌ای به نام وی تاسیس کند.

جوان جعفری ایجاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی را اقدام تاریخی دانست که از لحاظ آکادمیک به نام رئیس فعلی دانشگاه فردوسی مشهد به یادگار خواهد ماند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.