راه‌اندازی کانون فارغ‌التحصیلان دانشجویی در دانشگاه پیام نور

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور از راه‌اندازی کانون فارغ‌التحصیلان دانشجویی در دانشگاه‌ها برای استفاده از ظرفیت‌های دانشجویی در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، دکتر کریم نجفی معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در دانشگاه پیام نور برگزار شد، گفت: در سال گذشته برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی داشتیم اولین برنامه‌ای که به عنوان یک برنامه ملی برگزار شد، جشنواره ملی قرآن بود این جشنواره اولین بار سال 90 با همکاری وزارت علوم ، جهاد کشاورزی، دانشگاه علمی و کاربردی در استان اصفهان برگزار شد . ما این جشنواره را به دو صورت کشوری و استانی برگزار کرده‌ایم.

وی در ادامه افزود: جشنواره رباتیک را در استان خوزستان برگزار کردیم، همچنین اختراعات دانشجویان در این جشنواره به عرصه ظهور گذاشته شد و شخصیت های برجسته‌ای از این دستاوردها دیدن کردند، حتی در این جشنواره چند کشور خارجی نیز حضور داشتند، این ظرفیت‌های خلاق جوانان است که حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری به آن تاکید کردند . 

نجفی بیان کرد: در سال گذشته که سال پیوند اقتصاد و فرهنگ بود دانشگاه‌ها را به سمت کارآفرینی و تولید ثروت و دانش پیش برده‌ایم و ریاست محترم دانشگاه رستمی از روسای با استعداد و قوی دانشگاه هستند که از حرکت‌های دانشجویان و کارآفرینی آنها حمایت کردند و تمامی اختراعاتی که این دانشجویان به عرصه ظهور گذاشته بودند را ثبت کرده‌اند و مورد پذیرش آنها قرارگرفت، همچنین یک آئین نامه‌ای برای تشویق مخترعین و مبتکران اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که امسال داشته‌ایم کرسی‌های آزاد اندیشی است،  383 کرسی آزاد اندیشی در سراسر کشور داریم و تاکنون 383 کرسی آزاد اندیشی در سال 93 داشته‌ایم و در سال جاری یعنی سال 94 تا امروز 294 کرسی آزاد اندیشی برگزار شده است. 
بیشتر این کرسی ها در سطح دانشجویی بوده و برای اینکه دانشجویان از این کرسی‌ها استفاده کنند از اساتید نیز بهره گرفته شده است. آنچه برای ما اهمیت دارد، کرسی‌های آزاد اندیشی دانشجویی است .

معاون فرهنگی اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور خاطر نشان کرد: دانشگاه‌ها برای اینکه بتوانند از دانشجویان فارغ‌التحصیل و برجسته‌ای که مقام ممتاز را گرفته‌اند حمایت کنند کانون فارغ‌التحصیلان دانشجویی را در سال جاری در دانشگاه‌ها راه‌اندازی می‌کنند، یک دستورالعملی برای آن نوشته‌ایم و آن تصویب شده است و در حال تاسیس این کانون هستیم. این کانون‌ها در بیرون از دانشگاه‌ها مسئولیت شرکت‌های دانش‌بنیان را دارند، نشست‌های سالانه ای برای آنها برگزار می‌شود و از ظرفیت‌های آنها استفاده می‌شود.

نجفی با اشاره به دیگر برنامه‌های این دانشگاه گفت: یکی دیگر از برنامه‌های استانی این دانشگاه کانون‌های مشاوره در استانها که آیین نامه آن تصویب شده به استانها ابلاغ شده تا کنون بیش از 19 کانون راه‌اندازی شده در حال توسعه و گسترش آن هستیم. 

نجفی در پایان با اشاره به تعداد نشریات این دانشگاه عنوان کرد : تاکنون 900 نشریه از انجمن‌های علمی در سراسر کشور با مجوز در این دانشگاه فعال شده و سال گذشته در استان کرمان این تعداد را داشتیم و امسال در استان لرستان با همکاری وزارت ارشاد این تعداد نشریات را در دانشگاه‌های پیام نور پایه گذاری کرده‌ایم و این یک ظرفیت بزرگ برای دانشگاه‌ها است. 


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.