قزوین؛

جشن‌های دهه فجر با حفظ شئونات اسلامی برگزار شود

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: امسال در برگزاری مراسم‌های دهه‌ی فجر انتظار مشارکت حداکثری، از دستگاه‌های اجرایی استان راداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛حجت‌الاسلام علی قابل تأکید کرد: برخی معتقدند که در این دهه فقط باید به برگزاری جشن بپردازیم و از سخنرانی خودداری کنیم، کسی با برگزاری جشن مخالف نیست، اما ارگانی که متولی برگزاری جشن است باید مسئولیت آن را نیز بر عهده بگیرد و شئونات اسلامی را حفظ کنند.
 
وی اظهار کرد: در سابقه‌ی قزوین برپایی جشن همراه با پایکوبی وجود دارد، به‌طوری‌که عده‌ای به بهانه‌ی شادی مسائل خلاف شرع انجام دادند و این مسئله به مجلس نیز کشیده شد، اگر منظور از جشن این مسائل است، قطعاً همه با برگزاری آن مخالف هستند؛ اما اگر در چارچوب عرف و شرع باشد برگزاری آن اشکالی ندارد، چراکه جشن مربوط به پیروزی انقلاب است.


 حجت‌الاسلام علی قابل  تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن دهه‌ی فجر، سیاست و خط‌مشی جهت برگزاری مراسم‌های این روز برای رشد، تعالی و بسط پیام و فرهنگ انقلاب، تبیین و ترویج آرمان‌های انقلاب اسلامی، آگاهی بخشی و معرفت بخشی در خصوص معارف صورت گرفته است.
 
وی افزود: در برنامه‌ریزی صورت گرفته، به نسل جوان توجه ویژه شده و همچنین محور قرار دادن اندیشه و دیدگاه‌های امام خمینی(ره)، توجه به عوامل آسیب‌زده به‌نظام اسلامی و زمینه‌سازی برای حضور گسترده مردم در این مراسم صورت گرفته است.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: کمیته‌های ارتباطات و اطلاع‌رسانی، انجمن و هیئت مذهبی و کاروان اسلامی، همیاری و تشکل مردمی، ورزش و جوانان، فرهنگی و هنری، ایثارگران، روستایی و عشایری، فرهنگیان و دانش آموزان، کارگری، کودک و نوجوان، اصناف، بسیج و... از جمله کمیته‌های تشکیل شده برای برگزاری این مراسم‌ها است.

وی یادآور شد: با توجه به همزمانی نواختن زنگ انقلاب در مدارس، با مراسم نمادین ورود امام و گل‌باران مزار شهدا، آموزش‌وپرورش برنامه‌های زنگ انقلاب را طوری هماهنگ کند که مسئولین به برنامه‌های دیگر برسند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تصریح کرد: یکی از مسائلی که در این میان دارای اهمیت است، تزئین و فضاسازی میادین شهری است، پیشنهاد می‌شود وظیفه فضاسازی و تزئین هر میدان شهر، به ارگان‌ها و سازمان‌های مجاور آن محول کنند و مسابقه‌ای جهت برگزاری بهتر آن برگزار شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.