قزوين؛

برگزاری جشن تکلیف 4 هزار دانش‌آموز شهرستان قزوین

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین از برگزاری جشن تکلیف 4 هزار دانش‌آموز شهرستان قزوین در مسجد النبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوين؛حجت‌الاسلام علی انصاری  اظهار کرد: این اجلاس با هدف نهادینه کردن فرهنگ نماز در استان قزوین صورت می‌گیرد و برای تحقق اهداف تعیین شده در حوزه نماز، لازم است اقدامات گسترده‌ای برای گروه‌های سنی پایه انجام داد.

وی بیان کرد: برگزاری جشن تکلیف برای دانش‌آموزان پایه‌های سوم در مدارس ابتدایی دخترانه و پایه‌های نهم در واحدهای آموزشی پسرانه متوسطه نخست، یکی از برنامه‌های مورد نیاز این گروه سنی است که با وارد شدن به سن تکلیف نیاز به حضور در فعالیت‌های فرهنگی و دینی را بیش از پیش احساس می‌کنند.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به جشن تکلیف 4 هزار دانش‌آموز استان قزوین که همزمان با اقدامات اجلاس نماز در آستانه برگزاری این اجلاس در مسجد النبی شهرستان قزوین صورت می‌گیرد، عنوان کرد: در این مراسم عموم ائمه جماعات، دانش‌آموزان پایه‌های سوم دخترانه و پایه نهم پسرانه، والدین آن‌ها مربیان و معلمان آموزشی و برخی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی حضور دارند.

این مسئول ادامه داد: با توجه به اینکه اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین مسئولیت کمیته فرهنگی بیست و چهارمین اجلاس سراسری نماز را بر عهده دارد این برنامه معنوی می‌تواند اقدام فرهنگی مطلوبی در راستای ارتقای توان مسئولان در هماهنگی امور اجلاس نماز، سنجش توانمندی‌ها و رفع نواقص باشد.

انصاری اضافه کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌تواند دانش‌آموزان امروز را از سنین پایه با اخلاق معنوی و تربیت دینی همراه سازد و زمینه حضور آن‌ها را در فعالیت‌های اجتماعی مناسب آینده فراهم کند به گونه‌ای که نیروی هم‌تراز انقلاب اسلامی پرورش یابد.

معاون فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآور شد: گرایش کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های دینی و نهادینه شدن فرهنگ نماز در رفتار آن‌ها می‌تواند نسلی پویا و توانمند از نظر فرهنگی را در جامعه پدید آورد و این مهم تنها در سایه همکاری خانواده‌ها و مسئولان پدید می‌آید.

وی افزود: علاوه بر جشن تکلیف برای دانش‌آموزان شهرستان قزوین برای سایر شهرستان‌ها و مناطق استان قزوین نیز جشن‌های جداگانه در پایه‌های یاد شده روند اجرایی خود را دنبال می‌کند که توسعه فعالیت‌های فرهنگی و امور معنوی را در حوزه نماز به همراه دارد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پيام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.