قزوين؛

اورژانس هوایی قزوین جان یک مادر را نجات داد

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین گفت: با اعزام اورژانس هوایی به یکی از روستاهای استان زنجان جان یک مادر از مرگ حتمی نجات یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوين؛پیمان نامداری اظهارداشت:  استقرار آمبولانس هوایی در استان قزوین زمینه خدمات رسانی در شرایط بحرانی و اضطراری برای مردم استانهای همجوار را نیز فراهم کرده و در مواقع لزوم به استانهای گیلان، زنجان، مازندران، همدان، البرز و سایر مناطق خدمت رسانی می کنیم.

وی افزود: ساعت ۱۴.۱۵ دقیقه دیروز یکشنبه با اعلام وضعیت اضطراری برای یکی از بانوان در روستای دورافتاده استان زنجان به نام «تخته یورد» که حدود ۲۰ خانوار دارد نسبت به اعزام بالگرد به همراه کادر پزشکی اقدام شد که به دلیل دوری مسافت این بالگرد پس از طی حدود ۳۰۰ کیلومتر مسافت با سختی فراوان در میان برف و کولاک فرود آمد.

نامداری یادآورشد: محصور شدن روستا در برف به شدتی بود که نگران شناسایی و فرود بالگرد بودیم که با مهارت کادر پروازی این بالگرد پس از دو ساعت پرواز در روستا فرود آمد و یکی از مادران که چند روز قبل به دلیل زایمان طبیعی دچار خونریزی شدید شده بود مورد درمان فوری قرار گرفت.

رئیس مرکز فوریت های پزشکی استان قزوین بیان کرد: با توجه به وضعیت بحرانی این مادر بلافاصله بالگرد به پرواز درآمد و پس از ۳۰ دقیقه در استان زنجان فرودآمد و بیماربلافاصله به اتاق عمل منتقل شد و تحت درمان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همکاری بسیار خوب مرکز فوریت های پزشکی استان زنجان موجب شد بتوانیم این بیمار را بسرعت به مرکز درمانی منتقل کنیم که با درمان بموقع جان این مادر حدود ۲۵ ساله از مرگ نجات یافت.


انتهاي پيام/پ


برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

برچسب ها: اورژانس ، هوایی ، نجات ، مادر ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.