سنندج؛

انجام اولین عمل جراحی قلب آنژیوپلاستی اولیه در مرکز پزشکی توحید سنندج

فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی کردستان ازانجام عمل جراحی قلبPCI(آنژیوپلاستی اولیه) در سنندج برای اولین بار در دانشگاه علوم پزشکی کردستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، دکتر رضا لطفی گفت: با حضورتیم متخصص،عمل جراحی قلبPCI (آنژیوپلاستی اولیه) برای نخستین بار در مرکز پزشکی توحید سنندج انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بیماری به نام روشن مرادیان فرد هفتاد ساله پس از مراجعه به واحد تریاژ بیمارستان توحید و داشتن علایم سکته قلبی بلافاصله نوار قلب از این بیمار تهیه و پس از تشخیص سکته قلبی بدون تاخیر در اتاق عمل با همکاری تیم جراحی مورد عملPCIقرار گرفت، افزود: دو رگ از عروق قلبی اصلی وی دچار گرفتگی شده بود که خوشبختانه مورد مداوا قرار گرفت.

فوق تخصص قلب دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه جمع شدن چربی در داخل عروق خونی از 19 سالگی به بعد شروع و در افرادی که ریسک بالاتری دارند مشکلات قلبی به وجود می آورد، بیان کرد: برای اینگونه بیماران از داروهای خاصی برای درمان استفاده می گردد که این داروها مشکل تجمع چربی را از بین نمی برند بلکه تجمع پلاکتها را از بین می برند.

فوق تخصص قلب دانشگاه گفت: با انجام عمل آنژیوپلاستی بر روی رگهای مسدود شده، با کمک فنر باز مشکل جمع شدن چربی در داخل عروق قلبی کاملا تا یکسال برطرف می گردد.

دکتر لطفی در پایان گفت: خوشبختانه عمل مذکور موفقیت آمیز بوده و حال عمومی بیمار نیز مناسب است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۰ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
سلام حالتون خوبه لطفا ی نوبت واسم بزارید چن روژه مادرم بدجورحالش بدشده خیلی می ترسیم ازت ممنونم قبولش کنید
Germany
شریفی
۱۱:۴۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام مادرم بهمن 96 تحت نظرشماانژیو شد قراربود یکماه پیش توسط شماویزیت بشود متاسفانه تابحال موفق به اخذنوبت نشدیم حال مادرم خوب نیست داروتمام شده چکارکنیم باتشکر ازدکترلطفی
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۷:۴۴ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
سلام.جناب دکتر لطفی امیدوارم همیشه سربلند و سرافراز باشید...خواهشن ادرس مطب یا تلفن برا انجام سوال از شما برای بیماران که با شما از شهرستانها درارتباط باشن رو بزارید ممنون