قزوین ؛

‌البرز مکان‌های فراوانی ‌برای فرود بالگرد ‌اورژانس هوایی‌ دارد

رئیس شبکه بهداشت و درمان ‌البرز گفت: این شهرستان ظرفیت فراوانی در زمینه برخورداری از تعداد بالای مکان‌های فرود بالگرد و اورژانس هوایی را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛سعید جعفری اظهار کرد: با توجه به اینکه استان قزوین به اورژانس هوایی مجهز شده‌ می‌توان با معرفی مکان‌هایی مناسب در شهرستان البرز، زمینه بهره‌مندی مردم ساکن در منطقه را از مزایای این طرح فراهم کرد.

وی بیان کرد: مطابق اظهارات مسئولان اورژانس هوایی برای بهره‌برداری و استفاده کامل از این زیرساخت امدادی لازم است 800 مکان استقرار برای فرود بالگرد در مناطق و شهرستان‌های مختلف استان قزوین، طراحی و احداث شود که با توجه به بررسی صورت گرفته تا‌کنون تنها 84 محل برای این مهم طراحی شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان البرز با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت فراوانی در زمینه برخورداری از تعداد بالای مکان‌های فرود بالگرد و اورژانس هوایی را دارد، عنوان کرد: همکاری و تلاش مسئولان در این راستا می‌تواند بسیار مفید و مؤثر باشد.

جعفری اضافه کرد: برای ایجاد مکان‌های فرود بالگرد در شهرستان البرز لازم است دهیاران و شهرداران شهرستان البرز با شناسایی عرصه‌های مناسب، برای تحقق این امر هماهنگی لازم را با مسئولان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان داشته باشند تا اقدامات مورد نیاز صورت گیرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های مکان فرود بالگرد امدادرسان تصریح کرد: این امور باید از سوی دهیاران و شهرداران مورد توجه قرار گیرد تا در صورت وجود مکانی که از تمامی شرایط برخوردار باشد، مختصات محل مورد نظر را به مسئولان مربوطه ارائه دهند.

وی بیان کرد: احداث و راه‌اندازی تعدادی محل فرود بالگرد در شهرستان البرز می‌تواند نقش گسترده‌ای در توسعه خدمات اجتماعی و امدادرسانی به اقشار مردمی در زمان بحران داشته باشد.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ت


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.