این بار خوزستان میزبان عکس‌های بارگاه امام علی (ع) می‌شود

مجموعه عکس‌های بارگاه علوی محمد خوشرو، در سفرهای استانی خود به خوزستان رسید.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به ابتکار دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور از ابتدای مرداد ماه نمایشگاهی از آثار محمد خوشرو، هنرمند عکاس کشورمان که در آن تصاویری از حرم علوی وجود دارد، در شهرهای مختلف کشور برگزار شده و می‌شود.

این مجموعه که از امروز 12 دی به خوزستان و به موزه هنرهای معاصر اهواز می‌رود، تا کنون در 24 استان کشور به نمایش گذاشته شده است و قرار است تا 20 اسفند، همه استان‌ها میزبانی از این نمایشگاه را در دوره‌های 5 روزه‌ای تجربه کنند.

در این نمایشگاه 26 تابلو در معرض دید عموم قرار داده می‌شود که در آن‌ها زوایای ناب و کمتر دیده شده، از حرم مطهر حضرت علی (ع) با دید زیبایی‌شناسی در هنر به تصویر کشیده شده است.

همچنین عکس‌ها در این مجموعه نماهای گوناگون از یک کاشی گرفته تا دور نمای حرم را در خود جای داده است و به منزله نوعی زیارت حرم این حضرت از نگاه دوربین برای مخاطب محسوب می‌شود.

 وی در خصوص زاویه نگاهش در عکس‌ها این طور بیان می‌کند: من به نوعی زائری هستم که دوربین دارم و تفاوتم با زائر معمولی در ثبت چیزهایی که می بینم از ذهن و خاطرهَ، به نگاه و قالب عکس است و رساندن این حس و فضا هدف من است؛ چرا که به گونه ای در حال روایت یک زیارت هستم ....

گفتنی است؛ آثار موجود در این نمایشگاه متعلق به گنجینه هنری موسسه توسعه ایرانیان است که با همکاری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نمایشگاه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود.

موزه هنرهای معاصر اهواز تا 17 دی به نشانی بلوار سامی اهواز، جنب فروشگاه رفاه پذیرای علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار