توییتر، حساب کاربری مرد عرب را با سرکرده داعش اشتباه گرفت

مردی به نام "ایاد بغدادی" پس از مسدود شدن حساب کاربری، توییتر را به رفتارهای نژادپرستانه متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سان؛ "ایاد بغدادی،" فعال حقوق بشر، در نروژ زندگی می‌کند و به تازگی متوجه شد شبکه اجتماعی توییتر وی را با "ابوبکر بغدادی،" سرکرده داعش اشتباه گرفته است و به همین دلیل حساب کاربری وی با آدرس  @iyad_elbaghdadi از سوی توییتر مسدود شد.

این مرد بار دیگر حساب کاربری خود را با نام بغدادی یک بار دیگر راه اندازی و چند توییت با این مضامین منتشر کرد: اینکه من با سرکرده گروه تروریستی داعش اشتباه گرفته شده، فقط به دلیل ماهیت نژادپرست توییتر است.
هیچ کشور عربی را پیدا نمی‌کنید که نام فامیل مشهور "بغدادی" را نداشته باشند.

ایاد بغدادی در ادامه اظهار داشت: این اشتباه توییتر موجب شد تعداد دنبال کنندگان من در کمتر از چند دقیقه از 70 هزار نفر به 34 هزار نفر کاهش یافت. حتی خبرگزاری ریپابلیکا در اندونزی و نیویورک پست در آمریکا نیز مرتکب اشتباه مشابهی شدند.

ایاد بغدادی در ادامه گفت: به طور مداوم از سوی توییتر پیام‌هایی با این مضمون دریافت می‌کنم که قوانین فعالیت من در این شبکه اجتماعی خلاف قانون است. می‌خوهام بدانم تا به حال چه کار غیرقانونی انجام داده‌ام که حساب کاربری من از سوی توییتر مسدود می‌شود. جز آنکه یک مرد عرب هستم و با سرکرده داعش تشابه اسمی دارم؟ عرب بودن به تنهایی کافی است تا توییتر اتهاماتی بی‌اساسی را به من نسبت دهند. این رفتار را بارها در طول زندگی مشاهده کرده‌ام.

پیش از این نیز هم نام بودن با داعش که در زبان انگلیسی "آیسیس" گفته می‌شود، برای بسیاری از شرکت‌ها و زنانی که نام آنها "آیسیس" بود، دردسرهای فراوانی بوجود آورد.

انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار