یک نماینده جمهوری‌خواه از رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواست مشاوری ویژه در امور ایران انتخاب کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از واشینگتن اگزمینر؛ "ایلنا رز لتینن،" نماینده جمهوری‌خواه فلوریدا و رئیس سابق کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، از "پل رایان،" رئیس مجلس نمایندگان این کشور، خواست یک مشاور ویژه درخصوص ایران منصوب کند تا به پایبندی دولت به اعمال تحریم های مورد نیاز علیه ایران کمک کند.

ایلنا رز لتینن در مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شد: مشاور ویژه در امور سیاست تحریم ها و هماهنگ کننده در امور ایران به تقویت نظارت کنگره بر ایران و اجرای تحریم های وضع شده علیه افراد حقیقی و حقوقی ایرانی مشارکت کننده در اشاعه تسلیحات و تروریسم کمک می کند.

وی در نامه ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که ماه دسامبر نوشته شد اظهار داشت: این شخص می تواند مانند "استیفن مال" که دولت اوباما وی را به عنوان هماهنگ کننده اجرای برنامه جامع اقدام مشترک برگزید، از طرف کنگره عمل کند.

جمهوری خواهان در کنگره از تمایل دولت اوباما به استفاده از تحریم ها بر ضد ایران تردید دارند و معتقدند اوباما مایل است بر اساس توافق هسته ای و بدون توجه به این که آیا ایران به این توافق پایبند است یا خیر، همه تحریم های این کشور را لغو کند.

بسیاری گفته اند ایران ابعاد نظامی گذشته برنامه هسته ای خود را به طور کامل بیان نکرده است و سازمان ملل باید اجرای توافق را متوقف کند.

دولت اوباما روز پنجشنبه، با به تاخیر انداختن تحریم ایران به علت آزمایش موشک بالستیک، کنگره را متعجب کرد.
 
رز لتینن که در چند سال اخیر چندین طرح برای تحریم ایران نوشته است مدعی شد: برای اطمینان از تسهیل در همکاری کمیته های مختلفی که اختیارات قانونی در مورد ایران دارند، بهتر است مشاور ویژه کنگره، خارج از دفتر رایان فعالیت کند.

همچنین "یلیم پابلت،" رئیس سابق کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا، رئیس دفتر سابق خود را برای این سمت به رایان پیشنهاد کرد و گفت وی تقریبا 20 سال مشاور اصلی وی در این کمیته بوده است.

در خاتمه این مقاله آمده است، با وجودی که رز لتینن دیگر رئیس کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا نیست؛ اما هنوز ریاست کمیته های فرعی آن را در امور خاور میانه و شمال آفریقا بر عهده دارد.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار