کورکر: ایران باید بداند آمریکا در برابر اعمال زشتش می‌ایستد

رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا به خبر عقب نشینی کاخ سفید از اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایران، واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی سنای آمریکا، باب کورکر، سناتور جمهوری خواه ایالت تنسی و رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، جمعه در مورد خبر عقب‌نشینی باراک اوباما، رئیس جمهور این کشور، از طرح اعمال تحریم‌های جدید علیه برخی از شخصیت‌های حقیقی و حقوقی ایران، که ادعا می‌شود در برنامه موشک‌های بالستیک تهران دخالت دارند، بیانیه‌ای منتشر کرد. 

کورکر از جمله مقامات آمریکایی است که کاخ سفید را تحت فشار قرار داده است تا ایران را مسئول نقض مکرر قطعنامه‌های کنونی شورای امنیت سازمان ملل متحد مبنی بر ممنوعیت آزمایش موشک‌های بالستیک معرفی کند. 

متن این بیانیه بدین شرح است: «صبح امروز، در تماسی با دولت اوباما مراتب نگرانی عمیق خود را درباره گزارش‌های منتشر شده مبنی بر عقب نشینی کاخ سفید از اعمال تحریم‌های مربوط به فعالیت‌های موشکی غیرقانونی ایران، بیان کردم. من از آن نگرانم که مسائلی که پارسال در جلسات استماع سنا درباره توافقنامه هسته‌ای ایران مطرح شد، شکل واقعیت بگیرد. من می‌ترسم که فشار متحدان ما یا تهدیدهای دولت ایران مبنی بر خروج از توافقنامه هسته‌ای یا تهدید آمریکا به اشکال دیگر، دولت را به بازنگری در اعمال تحریم‌ها علیه ایران به سبب نقض ممنوعیت آزمایش‌های موشکی وادار سازد. 

 من امیدوارم این نگرانی‌ها بی‌مورد باشد و دولت فورا اقدامات خود را به شکل کامل از سربگیرد تا ایران بفهمد که آمریکا در برابر تخطی ایران و دیگر فعالیت‌های زشت ایران در منطقه محکم می‌ایستد. 

 اگر دولت الان -که تحریم‌ها علیه ایران جریان دارند- نتواند در مورد پرتاب موشک‌های بالستیک ایران کاری بکند، مطمئن نیستم که بتواند برجام را اجرایی کند و در آینده که تحریم‌ها برداشته می‌شوند، ایران را تنبیه کند.»


انتهای پیام/


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ دی ۱۳۹۴
آمریکا باید بداند که ایران در برابر اعمال زشتش خواهد ایستاد.
آخرین اخبار