امام‌جمعه همدان؛

جشن طلاق نشانگر عقب گرد بشریت است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: زوج های جوان باید آموزش مهارت های زندگی را پیش از ازدواج در اولویت قرار دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ؛ آیت اله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های امروز نماز جمعه همدان با ابراز تاسف از اینکه بدبختی امروز جامعه ثمره کاهش ازدواج و افزایش طلاق است، اظهار داشت: متاسفانه آمار طلاق به‌شدت افزایش پیداکرده است و به‌تازگی جشن طلاق نیز برپا می‌شود.

وی افزود: همه این‌ها نشانه عقب‌گرد بشریت است.

محمدی با اشاره به تاسیس بنیاد صیانت از خانواده در استان ابراز داشت: بنا بر فرموده پیامبر گرامی اسلام هر فردی که بین یک زوج پادرمیانی کرده و مشکلی را برطرف کند ثواب دنیا و آخرت نصیب او خواهد شد.

وی به تشکیل ستاد خیرین ازدواج نیز اشاره کرد و بابیان اینکه قبل از ازدواج آموزش‌های لازم به زوجین ارائه می‌شود، گفت: کتابی در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد که برای کسب مهارت زندگی به آن مراجعه کنند.

امام جمعه همدان همچنین خطاب به نمازگزاران بابیان اینکه برای شما الگو گرفتن از پیامبر و انتخاب سرمشق نیکو واجب است، گفت: این امر در فراز و نشیب‌ها راهنمای راه خواهد بود.

وی بابیان اینکه اگر الگو بگیرید گمراه نمی‌شوید، گفت: اسوه در ادبیات عرب به معنای الگو قرار دادن یک شخص در تمام زمینه‌هاست کما اینکه وقتی شاگردی خام باشد برای خود استاد برمی‌گزیند تا با کمک و راهنمایی او به جایگاه موردنظرش برسد.

آیت‌الله محمدی بابیان اینکه فلسفه بعثت انبیای الهی در این است که الگوی بشریت و راهنمای راه عموم مردم باشند، گفت: پیامبر اکرم (ص) گره‌های کور بشریت را باز و فاجعه دختر کشی در عرب جاهلیت را ریشه‌کن کرد.

وی با تأکید بر اینکه بدترین بلای روحی فعلی بشریت قساوت قلب است چراکه در جای‌جای دنیا مثل یمن و سوریه و نیجریه شیعه کشی مرسوم شده است، گفت: دشمنان جنگ را شعله‌ور کرده و پیامبر را  ۱۳سال شکنجه کردند اما پیامبر حرفی نزد و در تمام زندگی سعی می‌کرد قبیله‌ها را به هر صورتی به صلح برساند.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.