لاوروف: اعضای جدید ناتو به ویروس ضد روسی آلوده اند

وزیر خارجه روسیه گفت لهستان و سه جمهوری حوزه بالتیک با داشتن خصومت های تاریخی، در مورد این کشور سیاه نمایی می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف روز پنجشنبه گفت: سیاستمداران این کشورها دائما اظهار نظرهای ضد روسی دارند و طوری وانمود می کنند که گویا نیروهای روسی در آینده نزدیک به این کشورها حمله خواهند کرد.

وی با رد این ادعاها افزود: همه می دانند که نیروهای مسلح روسیه هیچگاه وارد قلمرو کشورهای عضو ناتو نخواهند شد و هیچ کس در این مورد حتی فکر هم نمی کند.

رییس دستگاه دیپلماسی روسیه یادآورشد: اما اعضای جدید ناتو که به ویروس ضدروسی آلوده شده اند، از این دستاویز دائما استفاده می کنند و سعی دارند وضعیت را پرتنش و متشنج کنند.

لاوروف ادامه داد: زمانی که این کشورها به عضویت ناتو در آمدند مقام های آمریکایی ما را متقاعد کردند که در این مورد سر و صدا نکنیم زیرا این کشورها از زمان های گذشته دور از روسیه می ترسیده اند و بدون میل خود به اتحاد شوروی سابق پیوستند.

لاوروف توضیح داد، کشورهای حوزه بالتیک و لهستان در آخرین موضع گیری های خود ملحق شدن کریمه به روسیه را که در نتیجه همه پرسی ساکنان این سرزمین انجام شد به گونه ای نشان می دهند که گویا روسیه با استفاده از زور این منطقه را اشغال کرده است.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار