قزوین؛

معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارفرما بهزیستی

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان قزوین از معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه سهم کارفرما در به کارگیری مدد جویان بهزیستی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛غفار رمضانی  اظهار کرد: تمام کارفرمایانی که نسبت به ­اشتغال جامعه هدف اقدام و حق بیمه آنان (سهم کارفرما) را به سازمان تأمین اجتماعی واریز و براساس قانون کار حقوق و دستمزد پرداخت کرده‌اند، بر اساس نتایج حاصل از جدول تعیین امتیازات کارفرمایان متقاضی و پس از تأیید کمیته اشتغال، علاوه بر معافیت 23 درصدی از حق بیمه سهم کارفرما، با به‌کارگیری مددجویان بهزیستی، از تسهیلات بانکی به صورت قرض‌الحسنه تا سقف مبلغ 150 میلیون ریال بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: این اقدام در راستای تشویق و ترغیب کارفرمایان برای به کارگیری نیروی انسانی از بین جامعه هدف صورت گرفته است.

معاون مشارکت‌های مردمی ادراه کل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: برخورداری مشمولان از حقوق بازنشستگی و استفاده از مزایای بیمه تأمین اجتماعی و تسهیل فرایند ایجاد اشتغال با تغییر روش‌های حمایتی مستقیم به رویکرد‌های بیمه‌ای در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان بهزیستی صورت می‌پذیرد.

رمضانی  گفت: از ابتدای امسال  تاکنون حدود 4 میلیارد ریال اعتبارات بیمه سهم کارفرمایی هزینه شده است.
این مسئول یارانه ارتقای کارآیی معلولان را از دیگر تمهیدات بهزیستی ذکر و خاطرنشان کرد: برخی از معلولان به کارگیری شده در کارگاه‌ها به دلیل فقدان توانایی کامل، نمی‌توانند صد درصد کار سپرده شده را انجام دهند.

رمضانی گفت: بنابراین در این راستا بهزیستی برای تأمین کسری درصد کار انجام نشده، بخشی از حقوق را تقبل می‌کند و به این ترتیب کسری کار انجام نشده از سوی بهزیستی به معلول پرداخت می‌شود. انتهای پیام/

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.