گزارش وب سایت پولیتیکو: ایران اورانیوم غنی شده خود را به روسیه منتقل کرد

وب سایت " پولیتیکو" نوشت: ایران طبق توافق هسته ای، محموله اورانیوم غنی شده خود را به روسیه انتقال داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  وب سایت "پولیتیکو" در گزارشی نوشت: ایران روز دوشنبه یکی دیگر از تعهدات کلیدی خود را براساس توافق هسته ای با آمریکا و دیگر قدرت های جهانی انجام داد و بیش از 25 هزار پوند از اورانیوم غنی شده با خلوص پایین خود را به روسیه منتقل کرد.
 
در این گزارش آمده است: جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در بیانیه ای ضمن قدردانی از این اقدام ایران به طور مختصر به برخی مناقشات جدید برسر توافق هسته ای که انتظار می رود در ژانویه به طور کامل حل و فصل شود، اشاره کرد. جان کری از روسیه همچنین قزاقستان، نروژ و دیگر کشورهایی که به صادرات اورانیوم ایران با کشتی به روسیه کمک کردند، نیز تشکر کرد.

 در ادامه این گزارش آمده است: اکنون آژانس بین المللی انرژی اتمی باید تایید کند که ذخیره اورانیوم غنی شده ایران کمتر از 300 کیلوگرم است. این آژانس همچنین باید تا پیش از آن که آمریکا و شرکای بین المللی اش تحریم های ایران را لغو کنند، بر دیگر اقدامات این کشور مهر تایید زند. آژانس بین المللی انرژی اتمی همچنین پس از اجرایی شدن توافق، بر برنامه هسته ای ایران نظارت خواهد داشت تا اطمینان یابد این کشور به دنبال دستیابی به سلاح های هسته ای نیست.
 
نگارنده این گزارش افزود: با نزدیک شدن روز اجرای توافق هسته ای، نگرانی ها درباره این توافق نمایان تر می شوند. منتقدان توافق هسته ای که تحت رهبری جمهوری خواهان قرار دارند، هشدار می دهند که دولت اوباما نباید چشم خود را بر روی فعالیت های غیر هسته ای ایران در خاورمیانه ببندد. در عین حال، ایران هدف قوانین جدید روادید در آمریکا قرار گرفته است که آن را به دلیل آسیب رساندن به فعالیت های تجاری خود نقض توافق هسته ای توصیف می کند.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار