اصفهان؛

جشنواره عمار سنگر فرهنگ انقلاب را فتح کرد

رئیس اندیشکده یقین گفت: در جشنواره عمار پیوند مردمی در مفهوم حجاب برقرار شد و فرهنگ به عنوان سنگر فتح نشده انقلاب اسلامی فتح شد .


اصفهان حسن عباسی امشب در آیین افتتاح ششمین جشنواره مردمی عمار در این شهرستان اظهار کرد: فرهنگ سنگر فتح نشده انقلاب اسلامی است و انقلاب اسلامی فرهنگ مورد نظرش را هنوز پیاده نکرده است، اما آهسته آهسته در آیین‌هایی مانند راهپیمایی اربعین و اعتکاف دانشجویی و تشیع شهدای مدافع حرم به هدف‌های نظام فرهنگی دست پیدا می‌کنیم

وی با اشاره به فرمایش امام راحل (ره) افزود: حجاب فقط پوشش نیست بلکه فراتر از پوشش ظاهری از آن عفاف را نیز دربرمی‌گیرد.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: در جشنواره عمار پیوند مردمی در مفهوم حجاب برقرار شد، و سنگر فتح نشده فرهنگ توسط انقلاب اسلامی فتح شد.

وی در ادامه به تشریح فلسفه هنر از دیدگاه ارسطو پرداخت و گفت: در این فلسفه دو قطب خیر و شر و یا بدی و یا خوبی مطرح است که در این نبرد با شکست یکی بر دیگری تراژدی روی می‌دهد و بر اساس این تئوری اصل تصفیه در انسان روی می‌دهد .

عباسی با بیان اینکه آنچه از هنر امروز می‌شناسیم دستاورد تفکرات نیچه در 120 سال پیش است، تصریح کرد: هنر امروز هنر نیچه‌ای است و ثمره آن را در سینمای هالیوود و برخی از آثار سینمایی ایران مشاهده می‌کنیم که نتیجه آن جز اضطراب و تشویش و عشق‌های ظاهری و سرگرمی چیزی نیست .

به گفته وی، مهم‌ترین ویژگی هنر، قصه و قصه‌گویی است و در قرآن احسن القصص به زیباترین شکل بیان شده است .

عباسی تأکید کرد: در جشنواره فیلم عمار ارتباط ارگانیک هنر با مردم ایجاد شده است و در پنج سال گذشته مبانی نظری در این امر تثبیت شد .

وی با اشاره به جهت‌گیری مستندسازان، انیمیشن و یا بازی فکری گفتمان‌سازی در جشنواره عمار بر اساس هنر تصریح کرد: در این جشنواره، پیام انقلاب از طریق این گفتمان منتقل می‌شود و غالب شکست‌ها در اثر خلاء عمارها روی داده است و جهت‌گیری سینماگران و مستندسازان و فیلم‌نامه‌نویسان در انگارهای گفتمان ناب انقلاب اسلامی متبلور می‌شود.

عباسی یادآور شد: امیدواریم خیزش نسل هنرمند و نسل جوان فیلمساز جشنواره عمار در سال‌های آینده منشا خیر و برکت برای نظام انقلاب اسلامی باشد.

وی ادامه داد: انقلاب رهایی جنسی از سال 1950 در آمریکا آغاز شد و موج بزرگ انقلاب جنسی را به مدت 20 سال در آمریکا حاکم کرد و در قلب فمینیستی آمریکا پروژه حیازدایی برای تحقق انقلاب جنسی آغاز شد و این انقلاب که بیش از 60 سال پیش شروع شد اروپا را در هم نوردید و سپس به شرق آسیا رفت و غیر از ویرانی خانواده‌ها و سقوط اخلاقی دستاوردی نداشت.

عباسی خاطرنشان کرد: بنا بر آمار منتشر شده در سال گذشته 25 میلیون وب‌سایت و 450 هزار پیج مستهجن در آمریکا فعال است و بیش از 89 درصد مصرف‌کنندگان این سایت‌ها مردم آمریکا هستند.   


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ف



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.