تقویت مدیریت بحران کشور با هم‌خوانی و هماهنگی بین‌ بخشی

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی گفت: برگزاری هفتمین کنگره سلامت در حوادث و بلایا با شعار همخوانی و هماهنگی بین بخشی برای سازمان‌دهی مدیریت بحران در کشور است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز نشست خبری هفتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا در سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور برگزار شد و دکتر محمد رئیس زاده دبیر اجرایی کنگره و رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ضمن عرض تسلیت به مناسبت 5 دی ماه سالگرد فاجعه زلزله بم گفت: با توجه به اهمیت مقوله سلامت در بلایا و حوادث و بعد از پیشامد ناگوار در حوادث طبیعی و غیر طبیعی اولین نیاز رسیدگی به مصدومین چه در پیشگیری از شیوع بیماری‌ها و آسیب‌های بیشتر و چه در باز توانی است که اینها از درونی‌ترین نیازهای جامعه در حوادث و بلایا می‌باشد بقیه نیازها آنقدر حیاتی و اورژانسی به اندازه این موارد نیست و درصد تحمل و جبران آنها بیشتر است. 

وی ادامه داد:  ایران طبق آمارها حادثه خیز است و سیر تاریخی حوادث بزرگ از جمله سیل‌، زلزله و جنگ‌ها را داشته‌ایم به همین دلیل لازم است جامعه سلامت و پزشکی ما به لحاظ مدیریت یک جامعه توانمند و متناسب با نیازها و حوادثی که با آنها درگیریم؛ باشد. 

دکتر رئیس زاده در خصوص این کنگره‌های بین‌المللی بیان کرد: برای درک اهمیت مقوله سلامت در حوادث و بلایا سازمان بسیج جامعه پزشکی از سال 82 اقدام به برگزاری یک نشست سنگین علمی با محوریت مدیریت بحران نموده است. هر دو سال یک بار این کنگره‌ها با شعارهای خاص خود در کشور برگزار می‌شود‌. کنگره هفتم در امسال با شعار همخوانِی و هماهنگی بین بخشی از شانزدهم تا هجدهم دی ماه در مرکز همایشهای بین المللی بیمارستان میلاد با ریاست دکتر هاشمی وزیر بهداشت برگزار می‌شود. 

رئیس زاده عنوان کرد: تفاوت این کنگره‌ها با کنگره‌های کشوری دیگر این است که این کنگره در کنار علمی بودن از بروز ترین نتایج عملی هم برخوردار بوده است از جمله اینکه مقوله سلامت در حوادث و بلایا در ذهن مسئولین برجسته‌تر شده است و همچنین سازمانی تحت عنوان سازمان مدیریت بحران در این زمینه تشکیل شده است. 

وی ادامه داد: همه ارگان‌های درگیر در مقوله سلامت از جمله سازمان مدیریت بحران‌، هلال احمر، دانشگاه‌های علوم پزشکی‌، نیروهای مسلح و همه مراکز پژوهشی و تحقیقاتی با یک شور خوبی در برگزاری این کنگره مشارکت داشته‌اند.

سعی شده است مخاطبین این کنگره از بین کسانی انتخاب شوند که کارگاه‌های این کنگره بتواند برای آنها مهارتی باشد و همچنین این افراد به تجدید علم و توانایی در این زمینه احتیاج داشته باشند. تاکید داریم بحث سلامت در حوادث و بلایا و همه مباحث پیرامون از جمله انسجام فرماندهی و هماهنگی بین بخشی تبدیل به یک ادبیات برجسته و یک مطالبه جدی از مسئولین امر و غیره شود و به سمتی رویم که حوادث و بلایا کمترین آسیب را داشته باشد و بهترین مدیریت سلامت برای هموطنان رقم خورده شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.