این استان پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور را دارد

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

  به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان  ؛رضا راحت‌ دهمرده  اظهار داشت: پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: سالمندان 65 سال به بالا 3/3 دهم درصد جمعیت استان را دارند و در مجموع 70 درصد جمعیت استان زیر 30 سال و 4 درصد از کسانی که ازدواج کرده‌اند زوجه بزرگتر از زوج است و بیشترین بعد خانوار، نسبت به جاهای دیگر کشور در استان سیستان و بلوچستان  است.

راحت‌دهمرده با اشاره به ویژگی جمعیتی و ثبت وقایع سیستان و بلوچستان افزود:  گفت: معادل 12ونیم درصد ازدواج‌ها سن زوجین مساوی بوده و از نظر اختلاف سنی 2 تا 3 سال زوج بزرگتر از زوجه بوده است و نسبت به سال گذشته 2 درصد افزایش داشتیم.

دهمرده گفت: افراد زیر 14 سال 06/37  درصد و جمعیت جوانان 02/32 درصد با گروه سنی 15 تا 29 سال و میانسالان از 30 سال تا 64 سال استان 09/26  درصد است.

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یک هزار و 381 واحد طلاق در 9 ماهه سال‌جاری به ثبت رسیده است که نسبت به سال گذشته 337 واحد یعنی 32 درصد افزایش داشته که نسبت به هر 12 تا ازدواج 1 طلاق داریم و این در حالیست که میانگین کشوری هر 5 ازدواج 1 طلاق است.

وی گفت: پایین‌ترین نرخ طلاق در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است و در زوجین بیشترین طلاق با مدت زمان زندگی مشترک 1 تا 2 سال با میانگین سن طلاق آقایون 32 سال و خانم‌ها 28 سال است.
منبع:تسنیم
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار