اکثر شکایات در سامانه 1690 رسیدگی شده است

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی گفت: به اکثریت شکایات مطرح شده در سامانه 1690 (حدود 95 درصد) رسیدگی شده است.

دکتر جهانگیری معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مالیات پزشکان براساس درآمد است و طبق قانون درآمد کمتر از 12 میلیون تومان در سال معاف از مالیات خواهد بود. چون 80 درصد خدمات بستری در بخش دولتی انجام می‌شود پزشکانی که در آن جا کار می‌کنند براساس قانون حقوق و دستمزد مالیات آنها ماهانه کسر و به خزانه واریز می‌شود. در واقع جامعه پزشکی یکی از خوش حساب‌ترین صنوف در پرداخت مالیات است چرا که درآمدهای شفاف دارند.

دکتر جهانگیری در خصوص برخورد با مراکز درمانی متخلف بیان کرد: تقریباً انضباط خوبی حاکم است و با حدود 27 مؤسسه و مرکز درمانی متخلف در تهران و 64 مورد در شهرستان‌ها نیز برخورد قانونی صورت گرفته است (این آمار تقریباً برای نیمه اول سال است).

دکتر جهانگیری اظهار داشت: شکایت مردمی از عملکرد پزشکان و مراکز درمانی از دو طریق است. یک، اطلاعات و شکایات مردمی از طریق تلفن و یا سایت به سامانه 1690 ارسال می‌شود (در این بخش به حدود 95 درصد شکایت رسیده، رسیدگی شده است)، دوم، نظارت فعال است یعنی ستادهای ما در همه استان‌ها در بازدیدهایی که از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی می‌کنند هم از طریق مستقیم و با رجوع به بیمار و هم از طریق رجوع به پرونده‌ها این موضوع را رصد می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از ابتدای راه‌اندازی سامانه 1690 تاکنون با تعدادی از پزشکان متخلف تا حد محرومیت از طبابت به مدت 3 ماه، 6 ماه و حتی یک سال برخورد شده است. 90 درصد مطالبی که با این سامانه مطرح شده موضوع فرآیندها و نحوه ارائه خدمات بوده که مردم سؤال داشتند و بعضی درباره ارائه خدمات راضی نبوده‌اند و اطلاع داده‌اند تا پیگیری شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۱۶:۳۵ ۱۱ مرداد ۱۳۹۸
با سلام خدمت وزیر بهداشت و همکاران گرامی ایشان
ابنجانب حدود دوهفته پیش اعتراصی مبنی بر رفتار بد پزشکان بیمارستان بعثت همدان لرسال کردهام مبنی به این‌ه دختر ۴ ساله ام به علت عفونت ریوی به بیمارستان مراجعه کرد وبعد از یکهفته بستری در بیمارستان تشخیص عمل جراحی داده شد ولی به علت اختلاف دو پزشک با هم و عدم رسیدگی کافی مجبور به انتقال بیمار به تهران شدم
پزشکان معالج فرزندم دکتر صدیق تبار بودند که رزیدنت یشان دکتر گمار لوله را در ریه فرزندم بدگذاشتند که مجر بهدسوراخ شدن ریه و رفتن هوا به درون ریه شد که با تشخیص دکتر خورشیدی متوجه شدیم واگر دیرتر نشخیص داده میشد منجر به فوت فرزندم میشد حال ایننکه دکتر صدیق نه تنها همان ساعت در بیمارستان نبودند فردا هم که به بیمارستان امدند با داد و بیداد کردن این‌ه چرا ام ار ای را به پزشکان دیگه نشان داده اید بیملرم را ویزیت نکردند
شرح کامل قبلا نوشته شده وارسال گردیده است لذا وقت ارزشمند شما را نمیگیرم فقط عاجزانه خواهشمندم به وضع بیمارستان بعثت رسیدگی شود تا کمتر شاهد فوت عزیزانمان شویم ممنون و سپاس از تشکیل سامانه برای شنیدن درد دل مردم