دغدغه‌های آقای شاعر در مقابل دوربین

اغلب مردم تصور می‌کنند، شاعر هیچ دغدغه‌ای جز خودکار به دست گرفتن و شعر نوشتن ندارد.

غلامرضا طریقی شاعر، در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره همکاری‌اش با مجتبی سعادت کارگردان مستند «جهان، غزلی عاشقانه است» گفت: من با آقای سعادت از چند ماه قبل آشنا شدم، او با مهربانی تمام پیشنهادش را مطرح کرد و من هم از انتخاب او سپاسگزاری کردم، البته در ابتدا گمان نمی‌کردم فیلم تا این حد جدی و حرفه‌ای باشد، اما در حین کار متوجه شدم با گروهی حرفه‌ای روبرو هستم. بعد از این اتفاق خوشحالی‌ام بیشتر شد، زیرا ماحصل کار ایشان قطعا ارزشمند خواهد بود.

طریقی با بیان همکاری‌اش با سعادت با توجه به دغدغه‌هایش گفت: ما همکاری‌مان را در بدترین زمان گرفتاری‌های روزمره من شروع کردیم. من شرمسارم که بارها بدقول شدم و ایشان با محبت کار را پیگیری کردند و خوشحالم که این آشنایی اتفاق افتاد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از این مستند گفت: این فیلم تقریبا به همه ابعاد زندگی‌ام اشاره می‌کند. بخشی گفتگوی مفصل با من درباره زندگی‌ام بوده، بخش دیگری به گفتگو با اعضای خانواده اختصاص داشته، بخش دیگری سفر به زنجان و دیدار با خانواده و دوستان است.

مهمتر از همه گفتگو با شاعران و دوستان عزیزی است که حضورشان مایه سعادت من است، البته از کارگاه‌ها و برنامه‌های بنده هم تصویربرداری شده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدا آقای سعادت از من خواستند تعدادی از کسانی را که به حضورشان علاقه‌مندم، دعوت کنم. من هم تعدادی از آن‌ها را معرفی کردم، اما آقای سعادت گفتند به شخصه با افراد دیگر که من انتخاب کرده‌ام، صحبت خواهند کرد. به همین دلیل من هم از لیست کامل دوستان شاعر مطلع نیستم. اما به دوستانم آقایان: محمدعلی بهمنی، عبدالجبار کاکایی، مهدی فرجی، محمدسعید میرزایی، بهروز یاسمی، سجاد عزیزی، محمد سلمانی، عباس سجادی، ابراهیم اسماعیل اراضی و هرمز علی‌پور می‌توانم اشاره کنم.

این شاعر در خصوص اتمام پروژه فیلمبرداری گفت: فیلمبرداری تقریبا تمام شده است، اما همچنان با آقای سعادت در مورد ایده‌های او صحبت می‌کنیم که تا هفته آینده به پایان می‌رسد.

غلامرضا طریقی در پایان گفت: به گمان من مهترین حس ساخته شدن چنین مستندی این است که به مخاطبان شعر تمام وجهه‌های زندگی یک شاعر را نشان دهیم، چون مردم اغلب تصور می‌کنند شاعر هیچ دغدغه‌ای جز خودکار به دست گرفتن و شعر نوشتن ندارد. امیدوارم حاصل زحمت آقای سعادت و گروهشان برای مخاطبان شعر بنده جذابیت داشته باشد.



برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار