تکاپوی شرکتهای آمریکایی برای عقب نماندن از رقبا در ورود به بازار ایران

یک روزنامه آمریکایی اعلام کرد شرکتهای بزرگ این کشور پیش از لغو تحریم های ضدایرانی، راه ورود به بازار ایران را بررسی می کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: هفته گذشته سناتور بن کاردین از ایالت مریلند و یک دمکرات ارشد کمیته روابط خارجه سنا در یک جلسه بررسی گفته اند که کاهش تحریم های تهران می تواند در ماه ژانویه پس از اجرای توافق هسته ای قدرتهای جهان با ایران شروع شود.

یک مقام امریکایی گفت : در روز اجرای توافقنامه اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری امریکا ، مجوز عمومی صادر خواهد کرد که به بازوهای اجرایی شرکت های امریکایی مستقر در خارج اجازه خواهد داد وارد فعالیت هایی شوند که ایران را شامل می شود.

برخی از شرکت های امریکایی که نگرانند از پیشقراولان اروپایی و آسیایی در رقابت بر سر تجارت در یک کشور متجاوز از 77 میلیون نفری عقب بمانند ، خود را آماده ساخته اند تا به محض لغو تحریم ها وارد عمل شوند و ضمن بستن قراردادهایی نمایندگانش را به ایران بفرستند.

دنیس فلورین رئیس لاوآسیه کونسی یک شرکت مشاوره انرژی مستقر در پاریس می گوید: شرکت های مهم آمریکایی ظاهرا دیگر از طی مسیر خود در ایران هیچ نگرانی ندارند که این حکایت از وجود درجه بالا از اطمینان در بین آنها در مورد پایان تحریم دارد.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار