تاکید شورای امنیت بر اجرای آتش بس دائم در یمن

شورای امنیت از دولت مستعفی یمن و نیز گروه انصارالله خواست با ادامه بدون قید و شرط گفتگوهای صلح، در همه مناطق کشور آتش بس دائمی برقرار کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، پانزده عضو شورای امنیت در بیانیه ای مشترک از آنچه «پیشرفت های ملموس در گفتگوهای صلح در سوییس میان نمایندگان دولت فراری یمن و گروه انصارالله» خواندند، ابراز خرسندی کردند.

در این بیانیه آمده است: توقف درگیری ها و عمل به قطعنامه های سازمان ملل باید به برقراری آتش بسی گسترده و دائم در یمن منجر شود.

شورای امنیت در بیانیه خود «از همه گروه های درگیر در یمن خواست قوانین بین المللی بشردوستانه را رعایت کنند و در جهت اتخاذ اقداماتی که کشته شدن غیرنظامیان و وارد آمدن خسارات به زیرساخت های غیرنظامی را هر چه محدودتر کند، تلاش بیشتری از خود نشان دهند.

این شورا همچنین با «وخیم و بحرانی» خواندن اوضاع انسانی در یمن، از همه کشورهای کمک کننده خواست به درخواست های مطرح شده در سال 2015 برای جمع آوری کمک های مالی برای این کشور توجه بیشتری نشان دهند. شورای امنیت همچنین خاطر نشان کرد تنها پنجاه و دو درصد از میزان کمک های درخواست شده در سال 2015، جمع آوری شده است.

در بیانیه شورای امنیت همچنین بر «اهمیت و ضرورت گشوده شدن همه بنادر یمن به روی کشتی های حامل غذا، دارو و سوخت» تاکید شد.

طرف های درگیر در یمن قرار است 14 ژانویه گفتگوهای صلح را پی بگیرند و این در حالی است که آتش بسی که به طور رسمی در این کشور اعلام شد، همچنان نقض می شود.

انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار