کاهش نرخ سود سپرده در گرو کاهش نرخ سود بین بانکی است

مدیر عامل بانگ توسعه صادرات گفت: نرخ سود سپرده بانکی به تبع کاهش نرخ سود بین بانکی کاهش می یابد.

صالح آبادی مدیرعامل بانک توسعه صادرات در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص پایگاه اطلاع رسانی خبری تحلیلی بانک توسعه صادرات گفت: این پایگاه با هدف کمک به ارتقای تجارت کشور، توسعه صادرات غیر نفتی و نهایتاً بهبود شرایط اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان این که اقتصادکشور ما مبتنی بر تولید است گفت تولیدات کشور باید رقابتی و صادرات محور باشد چرا که اقتصاد درون زا و برونگر به این معناست که ما بایستی به تولید داخل اتکا کنیم.

صالح آبادی در همین راستا افزود: تولیداتی که صادرات محور باشند می توانند بازارهای مختلفی را در سایر کشورها تسخیر کرده و صادرات خود را به آن کشورها ارتقا دهیم.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات با اشاره به اینکه این پایگاه خبری قرار است فرصت های تجاری و صادراتی را در سایر کشورها شناسایی کند و در اختیار صادرکنندگان داخلی قرار دهد گفت: ظرفیت های بالقوه ای که در اقتصاد ملی وجود دارد می توان این ظرفیت ها را به فعالان اقتصادی از این طریق شناساند.

وی در همین راستا خاطرنشان کرد: باید دستگاه های تصمیم ساز و تصمیم گیرنده در ارتباط با مشکلات ، نواقص و مسائلی که وجود دارد، مطلع شوند و  برای حل آن گام بردارند تا اقتصاد کشور به اقتصادی صادرات محور تبدیل شود. 
صالح آبادی ضمن بیان اینکه این پایگاه قرار است فرهنگ صادراتی را ارتقا دهد گفت: قرار است گزارش های تحلیل مناسبی را در رابطه با بازار سایر کشورها تهیه شود و در اختیار صادرکنندگان قرار می گیرد.
مدیرعامل بانک توسعه صادرات در ادامه گفت: یکی از اهداف مهم این پایگاه خبری این است که نظرات صادرکنندگان و اعضای اتاق های بازرگانی را دریافت کرده و با گروههای ذی نفع به اشتراک می گذارد.
وی درخصوص سود بانکی که موجب نوسان سهام شده است گفت: نرخ سود بانکی یکی از مقولاتی است که مد نظر بانک ها و بانک مرکزی قرار دارد و یکی از سیاست هایی که اخیرا دنبال شد سود بین بانکی است که با وجود رقابتی بودن می بایست کاهش یابد .
صالح آبادی در پایان گفت: خوشبختانه با اقدامات بانک مرکزی نرخ سود بین بانکی از حدود 28 درصد به 21 درصد کاهش یافت و در حال کاهش است و این امر موجب می شود در مرحله بعدی نرخ سود سپرده بانکی به تبع آن کاهش می یابد.  


برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار