کارشناس آمریکایی: اقدام کری در واکنش به اعتراض ایران، قانونی است

یک استاد دانشگاه در آمریکا اقدام جان کری در واکنش به اعتراض ایران به مصوبه کنگره را قانونی دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، «جنی زینو» استاد علوم سیاسی در آمریکا گفت اقدام دولت اوباما و وزارت امور خارجه در واکنش به اعتراض ایران به مصوبه کنگره در ایجاد محدودیت علیه کسانی که به این کشور سفر کنند، قانونی است و وزیر امور خارجه آمریکا راهی جز این نداشت.

نگرانی های جدیدی در این باره ایجاد شده است که آیا دولت آمریکا می تواند محدودیت های جدید صدور ویزا را که به تازگی در کنگره صادر شده است و درباره کسانی که به تازگی به ایران سفر کرده اند اعمال می شود نادید انگارد یا نه؛ گزارش ها نشان می دهند که رهبران ایران از این قانون جدید که ناعادلانه مسافرانی را که به تازگی از این کشور دیدن کرده اند هدف قرار می دهد، گله مند هستند.

نامه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که به تازگی منتشر شده، مدعی است دولت اوباما می تواند در این الزامات استثنا قرار دهد.

تی جی مک کورمک، کارشناس ارتباطاتی جمهوری خواهان در این خصوص معتقد است برای همین است که آمریکا نباید با کشور شماره یک حامی تروریسم در دنیا مذاکره کنید زیرا وقتی که این مذاکره صورت می گیرد و توافق به دست می آید، این کشور شماره یک حامی تروریسم در دنیا به خاطر شرایطی که اعمال می شوند، شکایت می کند. در این صورت است که این دولت و وزیر خارجه آن مجبور می شود که بگوید نگران نباشید، شما را استثنا قرار می دهیم. این امر مایه نگرانی است.

وی درباره ادامه بازداشت شماری از شهروندان آمریکایی در ایران گفت می توانید تصور کنید که ما در دوران مذاکرات، ما می توانستیم بهترین ابزارهای فشار برای آزادی این افراد را در اختیار داشته باشیم ولی دولت از این ابزار استفاده نکرد. برای همین است که افرادی مانند دونالد ترامپ و دیگران از نظر برخی ها انقدر عجیب جلوه می کنند زیرا نمی خواهند همان شیوه های قدیمی را، بخصوص رویکردی که دولت اوباما به کار گرفته است، دنبال کنند.

جینی زینو، استاد علوم سیاسی درباره اینکه آیا برداشتن چنین گامی علیه ایران بعد از حملات سن برناردینو و حمایت ایران از گروه هایی مانند حزب الله کاری درست بود یا نه گفت بله، چنانچه گفته شد ایران عمده ترین حامی تروریسم است و در فهرست ما قرار دارد.

ولی صحبت ما در این خصوص نیست بلکه ما صحبت از افرادی با شهروندی دوگانه صحبت می کنیم که از کشورهایی که محدودیت علیه آنها اعمال شده است. از دیگر سو باید نگاه کنیم و ببینیم آیا این اقدام باعث می شود توافقی که به دست آورده ایم آسیب ببیند یا نه، خواه شما این توافق را دوست داشته باشید یا نداشته باشید.


انتهای پیام/

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار