چرا سینمای هنر و تجربه مازندران راه‌اندازی نمی‌شود؟

مسئولان استان‌ مازندران، شرایط اداری و بوروکراسی‌ها تا به امروز در خصوص راه‌اندازی سینمای هنر و تجربه همکاری لازم را نکردند.

نادر مقدس کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  «ایستگاه‌ بهشت» درباره راه‌اندازی سینمای هنر و تجربه در مازندران عنوان کرد: به پیشنهاد دوستان کارگردان قرار شد سینمای هنر و تجربه را در مازندران راه‌اندازی کنیم که تا به امروز حدود 9 ماه است درگیر این قضیه هستیم و در این راستا علم‌الهدی، ایوبی حمایت‌های خودشان را اعلام کردند و مدیر کل ارشاد کل استان مازندران به شدت پای این جریان ایستاده‌اند اما متأسفانه تا به این لحظه به نتیجه‌ای نرسیدیم.
 
وی افزود: با توجه به پتانسیل‌ و علاقه‌مندان فراوان به خصوص جوانها در مازندران که تمایل فراوانی برای  برگزاری جشنواره‌های وارش و یاس، حضور در این جشنواره و وادی سینما دارند، این استان نشان داده می‌تواند بستر مناسبی برای انجام هر نمونه فعالیت‌های سینمایی باشد. پس راه‌اندازی بخش هنر و تجربه در آنجا اتفاق خوبی است اتفاقی که قرار بود مازندران را جزو اولین استانهایی کند که سینمای هنر و تجربه را در خود می‌بیند که متأسفانه مسئولان این استان و شرایط اداری و بوروکراسی(کاغذبازی) آن‌ها تا به امروز این اجازه را به ما نداده و سرنوشت کار مشخص نیست.

مقدس در ادامه در خصوص جدیدترین فعالیت سینمایی خود در مقام کارگردانی گفت: امسال تصمیم به ساخت فیلم سینمایی «شاه‌ماهی» به نویسندگی افسانه منادی دارم که تهیه‌کنندگی آن را هم به صورت مشترک با نویسنده خواهیم داشت.
 
وی افزود: در حال حاضر پروژه در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد و فصل زمستان فیلمبرداری را آغاز خواهیم کرد. حضور جوانها را در آن مد نظر قرار دادیم.
 
این کارگردان ادامه داد: لوکیشن‌های فیلم در تهران، مازندران و بخشی در جاده‌ها، جنگلها و فضاهای کوهستانی شمال ایران می‌گذرد، خوشبختانه به این نمونه فضاها آشنایی کامل دارم و این اتفاق به فیلم کمک خواهد کرد.
 
مقدس در پاسخ به این سؤال که آیا نمایش «شاه‌ماهی» در جشنواره فجر 95 است یا خیر، گفت: نیتی برای این کار ندارم و هر جشنواره‌ای که نزدیکتر باشد و بتوانیم فیلم را شرکت دهیم، حضور پیدا خواهیم کرد.
 
این کارگردان درباره اهمیت حضور جوانها در فیلم‌های سینمایی اظهار داشت: خود من به شخصه سعی می‌کنم از جوانهای بازیگر به خصوص آن‌هایی که دوره تئاتر و نمایش را گذراندند، استفاده کنم. کسانی که نیازمند بستری مناسب برای ورود به سینما هستند.
 
مقدس بیان کرد: توصیه و خواسته من از دوستان فیلمساز این است که از جوانهای مستعد و مجرب تئاتر در آثار سینمایی خود استفاده کنند تا آن‌ها بتوانند در بستری مناسب کار خوب ارائه دهند و به بیشتر دیده‌شدنشان کمک کنند.
 
این کارگردان اظهار داشت: تا زمانی که بتوانم در زمینه فیلمسازی فعالیت کنم به طور قطع و با تأکید بیشتری از جوانها استفاده خواهم کرد.
 
کارگردان «یک روز معمولی» در مورد آخرین وضعیت این فیلم برای حضور در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: نسخه اولیه آن را تحویل جشنواره دادیم و در حال حاضر بهنود یخچالی ساخت موسیقی آن را انجام می‌دهد و در تلاش برای رساندن نسخه نهایی آن به دبیرخانه جشنواره هستیم. 

گفتنی است؛ تدوین این فیلم به وسیله سیاوش کردجان و علی گورانی به پایان رسیده است.
 
 
برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار