مشهد؛

برگزاری همایش ملی سیره رضوی در سبزوار

همایش ملی سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی با حضور جمعی از اندیشمندان کشورهای جهان اسلام، قرآن پژوهان، صاحبنظران و مسوولان در سبزوار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، رییس دانشکده علوم قرآنی سبزوار گفت: در چارچوب این همایش یک روزه که برای دومین بار به میزبانی سبزوار برگزار می شود 200 مقاله بعد از فراخوان از دانشگاه های سراسر کشور به دبیرخانه آن ارائه شده است.

حجت الاسلام محمد فاتحی افزود: این مقالات در دو بخش داخلی و خارجی به دبیرخانه همایش ارسال و در سطوح شهرستانی، استانی و ملی داوری شده است.
وی ادامه داد: از بین آثار ارسال شده 16 اثر توسط هیات داوران برگزیده شد که در قالب کتاب مجموعه مقالات همایش به چاپ می رسد.


رییس دانشگاه علوم قرآنی سبزوار اضافه کرد: مقالاتی نیز از طریق دانشگاه های کشورهای مصر، الجزایر، لبنان، عراق و انگلیس به دبیرخانه همایش ارسال شده است.

وی افزود: در این همایش جمع زیادی از روسا، اساتید و دانشجویان دانشگاه های علوم قرآنی کشور حضور دارند.

او ادامه داد: تعدادی از اندیشمندان کشورهای جهان اسلام نیز به عنوان میهمان و سخنران ویژه در همایش شرکت دارند.

وی کارگاه های آموزشی و ارائه مقالات و نشست های تخصصی را از برنامه های همایش و محورهای آن را 'نقش و جایگاه سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی، ماهیت و ارکان سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی، مبانی شاخصه ها و مولفه های سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی و راهکارهای ترویج و توسعه سبک زندگی قرآنی در سیره رضوی اعلام کرد.

رییس دانشکده علوم قرآنی سبزوار همچنین هدف اصلی همایش ملی سیره رضوی در سبک زندگی قرآنی را تقویت پژوهش در حوزه دین دانست.

وی افزود: دانشگاه علوم قرآنی سبزوار نخستین دانشکده از بین 21 دانشکده علوم قرآنی زیر نظر دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در کشور است که موفق به برگزاری همایشی در این سبک شده است.

رییس دانشکده علوم قرآنی سبزوار : این همایش از سری برنامه های بخش دانشگاهیان سیزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) است.

حجت الاسلام فاتحی افزود: این همایش سال گذشته نیز با نام قرآن کریم و سیره و میراث رضوی در سبزوار برگزار شد.
دانشکده علوم قرآنی سبزوار دارای 100 دانشجوی پسر و دختر در دو رشته قرآنی مقطع کارشناسی است.

برای آگاهی از آخرين اخبار و پيوستن به کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران جوان اينجا را کليک کنيد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.