یاسوج؛

نرخ بیکاری در روستاهای کهکیلویه و بویراحمد 18.2 درصد است

معاون توسعه روستایی ریاست‌جمهوری از نرخ 25 درصدی بیسوادی در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سید ابوالفضل رضوی پیش از ظهر امروز در نشست با استاندار کهگیلویه و بویراحمد به برخی از آمارهای مرکز آمار ایران در خصوص روستاهای این استان اشاره کرد و گفت: آمار نمی‌گوید که استان کهگیلویه و بویراحمد فقیر است بلکه باید مدیران در این استان بیشتر دنبال فعال کردن و درگیر کردن مردم در فعالیت‌های تولیدی باشند تا اشتغال هم رونق بگیرد.

معاون توسعه روستایی نهاد ریاست‌جمهوری در همین خصوص افزود: از حیث درآمد روستایی استان شما رتبه 16 کشور را به خود اختصاص داده که نشان می‌دهد شما از این حیث آخر نیستید بلکه در میانه جدول قرار دارد.

رضوی بیان کرد: در این خصوص استان سیستان و بلوچستان از نظر رتبه درآمد روستایی استان آخر و قبل از آن استان خراسان جنوبی قرار دارد.

این مسئول در نهاد ریاست‌جمهوری افزود: از حیث رتبه جمعیت روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه 5 و از حیث جمعیت شهری استان بیست و هفتم کشور به شمار می‌رود.

وی گفت: از حیث تعداد روستاها این استان در رتبه 26 قرار دارد یعنی بسیاری از استان‌ها از نظر تعداد روستاها از استان شما روستاهای بیشتری دارند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری تصریح کرد: از حیث رتبه هزینه در روستاها این استان در رتبه 5 کشور قرار دارد یعنی به نسبت بسیاری از استان‌های کشور روستاییان این استان هزینه و خرج بیشتری می‌کنند.

رضوی با بیان آماری دیگر از وضعیت روستاهای کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق آماری که از مرکز آمار ایران داریم 25 درصد از روستاهای استان خالی از سکنه هستند.

وی افزود: 43 درصد از روستاهای این استان دارای 20 خانوار و 32 درصد از آن‌ها بالای 20 خانوار است.

این مسئول تعداد کل آبادی‌های این استان را 2 هزار و 232 آبادی ذکر کرد که تعداد هزار و 676 آبادی آن دارای سکنه است.

وی گفت: تعداد روستاهای بالای 20 خانوار در این استان 725 روستا بوده و تعداد 654 روستا نیز شورای اسلامی دارند.

رضوی به نرخ بالای بیکاری در روستاهای استان نسبت به سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری روستایی شما 18.2 درصد است و رتبه بیسوادی در روستاهای استان 25 درصد است.

وی افزود: در دو موضوع از نرم کشوری پایین‌تر هستید که یکی از آن‌ها گاز روستایی و دیگری آب روستایی است.

انتهای پیام /پ

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.