حقایقی جذاب و جالب از کمپانی مایکروسافت

کمپانی مایکروسافت مستقر در ردموند واشنگتن اواسط دهه هفتاد میلادی که وارد صنعت نرم افزار شد؛ اما حقایقی از آن وجود دارد که شاید شما با آنها آشنا نباشید.

به گزارش دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کمپانی مایکروسافت با راه اندازی برخی از محصولات انقلابی خود نظیر ویندوز و آفیس خود را به تمام جهان ثابت کرده اند. 

این کمپانی از اواسط دهه هفتاد میلادی بود که پیشگام در صنعت کسب و کار کامپیوتری گردید. این شرکت در تاریخ 4 آوریل 1975 توسط بیل گیتس و پل جی آلن تأسیس و از همان ابتدا به سوی تحقق رویاهای خود گام برداشت. اما حقایقی که درباره این کمپانی قدرتمند و مطرح میشنوید کمی جالب خواهند بود.

حقایقی جذاب و جالب از کمپانی مایکروسافت 

تاریخچه مایکروسافت

درواقع اولین سیستم عامل کدگذاری شده مایکروسافت، سیستم عامل XENIX بوده است. در اواخر دهه هفتاد میلادی، برای نخستین بار سیستم عامل چندوظیفگی و چندکاربره UNIX توسط گروهی از کارمندان آزمایشگاه‌های بل شروع به توسعه نمود که در اواخر دهه هفتاد، مجوز استفاده از کدنویسی‌های این سیستم عامل به چندین شرکت سپرده شد که یکی از آنها کمپانی مایکروسافت بوده است.

مایکروسافت نیز با ایجاد تغییراتی در ساختار این سیستم عامل، نسخه ای از آن را تحت عنوان XENIX در حدوداً اوایل دهه هشتاد میلادی به بازار عرضه نمود.بنابراین می‌توان نخستین سیستم عامل ارائه شده توسط مایکروسافت را، سیستم عامل XENIX نامید.

پس از XENIX این سیستم عامل MS-DOS بوده است که برای رایانه‌های شخصی IBM طراحی گردید.

مایکروسافت با نام دیگری آغاز به کار کرد

در ابتدا مایکروسافت سفر خودش در کهکشان دنیای نرم افزار را با یک خط تیره بین دو قسمت اسمش یعنی Micro-Soft آغاز نمود که این خط تیره با هدف نام گذاری ادغام Micro Computer و Software حذف گردید و اسم این کمپانی در سال 1976 به Microsoft بدون خط تیره تغییر پیدا کرد.

درآمد پایین این کمپانی در سال نخست تأسیس

بدنیست بدانید درآمد کمپانی که حالا پولدارترین مرد دنیا در سکان هدایت آن به سر می‌برد، در نخستین سال تنها 16 هزار دلار بوده است.

ذهن باز بیل گیتس

بیل گیتس یک برنامه زمان بندی کلاس های مدرسه برای خودش نوشت. جالب اینجاست که وی طوری این کلاس‌ها را زمان بندی کرد که کلاس‌های وی عمدتاً با دانش آموزان دختر یکی بود.

عرضه شدن مایکروسافت آفیس قبل از ویندوز برای مک

مایکروسافت آفیس که به خاطر ویژگی‌های بزرگ خود مورد ستایش همگان قرار گرفت، یک سال قبل از عرضه برای ویندوز (در سال 1989)، برای سیستم عامل مک عرضه شد.
نخستین ویروس ویندوز


حقایقی جذاب و جالب از کمپانی مایکروسافت


WinVer 1.4 نام نخستین ویروس ویندوز است که به عنوان یک اپلیکیشن در سال 1992 پا به محیط ویندوز گشود.

همه چیز درباره اختراع

به وسیله مایکروسافت بیش از 10 هزار اختراع ثبت گردیده است و آنها موفق شده اند در بین پنج دارنده برتر اختراعات، جای گیرند. بد نیست بدانید که این کمپانی درخواست حدود سه هزار حق اختراع درسال را انجام می‌دهد.

پوشه ای که نمیتوان آن را در ویندوز ساخت

یکی از ساده ترین امور در ویندوز که بسیاری از کاربران آن عمل را روزانه انجام می‌دهند، ساخت پوشه است. اما جالب است بدانید که به هیچ عنوان نمی‌توان در سطح ویندوز پوشه ای با نام "Con” را ایجاد کرد.این بدان دلیل است که ویندوز به شما اجازه نخواهد داد تا با نام یکی از کد‌های مخصوص او، چنین کاری را انجام دهید.

علاقه مایکروسافت به اسمارتیز‌های M&M

این نکته خیلی جالب است که در تمامی مراسمی که مایکروسافت برگزار می‌کند، سالیانی است که اسمارتیز‌های معروف M&M، میهمان ویژه این مراسم هستند. اگر شما یکی از کارمندان مایکروسافت هستید، در روز تولدتان باید اسمارتیز‌های M&M خریداری کرده و در بین همکاران قسمت خود پخش نمایید.

تبلت قدیمی مایکروسافت

مایکروسافت نخستین تبلت خود را در سال 2001 مبتنی بر ویندوز ایکس پی تولید کرد. این تبلت دارای صفحه ای لمسی، قلم و یک صفحه کلید بوده است.

حقایقی جذاب و جالب از کمپانی مایکروسافت


تاریخچه مایکروسافت ویندوزها شبیه به کدنام ها هستند

مایکروسافت میراث خود را پس از ویندوز 3.1 به بعد، با استفاده از کد-نام ها طراحی کرده بوده است. برای مثال ویندوز ۷ با استفاده از Vienna و ویندوز 8.1 به نام آبی و با استفاده از آپولو طراحی شده است. لیست تمام کدنام ها را می توانید در ویکی‌پدیا از طریق این لینک مشاهده کنید.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار