آرامش بازار یا گرانی؟!/ جولان دلالان در ایام خاص

در حالی که مسئولان خبر از آرامش و ثبات قیمت در آستانه شب یلدا خبر می‌دهند با باز شدن پای دلالان به این بازار پرسود این وعده محقق نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که تنها چند روزی تا طولانی ترین شب سال مانده اما بازار رخت جدید به تن کرده و از چند روز قبل به استقبال طولانی‌ترین شب سال رفته است.

این در حالی است که بازار چند سالی با رکود دست و پنجه نرم می کند و این بار در تاریکی بلندترین شب سال بازهم به دنبال روزنه‌ای برای بیدار شدن از خواب زمستانی می‌گردد. این روزها بازار تمام توجه خود را معطوف به شب یلدا کرده و بازار میوه و آجیل و خشکبار حسابی رونق گرفته است و در این تب و تاب دلالانی که قصد ماهی گرفتن از آب گل‌آلود را دارند هم سر از لاک بیرون درآورده اند تا جیبشان را پر پول کنند.

به گفته مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی تهران، دلالان از چند روز قبل اقدام به خرید و انبار هندوانه کرده تا در شب یلدا سود خوبی به دست بیاورند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که قیمت میوه‌‌های شب یلدا مانند هندوانه و انار تا حدودی به وضعیت آب و هوا بستگی دارد چرا که اگر هوا بارانی یا برفی نباشد و امکان فروش توسط دستفروشان فراهم شود تقاضا زیاد شده و قیمت این اقلام افزایش می‌یابد.

اما رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران معتقد است که با توجه به رکود در بازار قیمت آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا افزایش را تجربه نخواهد کرد و آرامش بر بازار حاکم است.

وی تغییر نرخ ارز را عامل موثر بر قیمت آجیل‌های وارداتی عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت ارز در قیمت آجیل‌های وارداتی تأثیر می‌گذارد.

براساس این گزارش بهره‌مند رئیس اتحادیه قنادان تهران نیز قیمت شیرینی را در آستانه شب یلدا ثابت اعلام کرد و گفت قیمت شیرینی تا پایان سال تغییر نخواهد کرد.

اگر مسئولان اتحادیه‌های مربوط از آرامش و ثبات قیمت اقلام در آستانه شب یلدا خبر می‌دهند اما با باز شدن پای دلالان و سودجویان و دستفروشان شکل بازار تغییر می‌کند به نحوی که در چند روز مانده به شب یلدا حتی برخی سوپرمارکت‌ها نیز به فروش آجیل روی آورده و در گوشه مغازه خود بساط فروش پسته و آجیل و تخمه را پهن کرده‌اند.

اگر چه فاضلی رئیس اتاق اصناف از بازرسی‌های ویژه برای شب یلدا خبر داده است و گرانفروشی و عدم نصب قیمت را از موارد تخلف عنوان کرده است اما این طور که به نظر می‌رسد نظارت بر بازار در ایام خاص نیاز به توجه بیشتری دارد تا دست سودجویان کوتاه شود.

برای آگاهی از آخرین اخبار و پیوستن به کانال تلگرامی باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار