تبریز؛

ضرورت سرمایه گذاری در بخش معدنی طلا وسنگ های قیمتی آذربایجان شرقی

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن ایران گفت:در دوره ی تحریم های ظالمانه علیه کشورمان بخش معدن نقش مهمی در اقتصاد مقاومتی داشت وآسیبی در این زمینه متوجه کشور نشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ اسماعیلی در نشست خبری در تبریز افزود: در کشورمان 60 نوع ماده ی معدنی وجود دارد و به علت وجود مواد اولیه ی برخی صنایع نظیر فولاد ،کاشی و سرامیک و آلومینیوم این صنایع به فعالیت خود ادامه دادند.

وی گفت:نزدیک به 7 هزار معدن داریم و در زمینه ی ذخایر معدنی جزو ده کشور اول دنیا هستیم و متوسط اکتشاف ما 50 متر است و ذخیره گاه های دست نخورده زیادی نیز در کشور وجود دارد.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود:حمایت از بخش معدن و سرمایه گذاری در این بخش نقش اساسی در اقتصاد و افزایش درآمد های کشور خواهد داشت.

آقای اسماعیلی گفت:در زمینه ی طلا نیز ذخیره گاه ها و معادن خوبی داریم و هم اکنون تولید طلای ما 5 تن است که در صورت حمایت دولت و تأمین اعتبار در 5 سال آینده این میزان تولید به 20 تن خواهد رسید.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشور افزود:استان آذربایجان شرقی نیز با 2/8 ذخایر معدنی رتبه ی دوم کشور را دارد و در زمینه ی ذخایر طلا ،سنگ های تزئینی و کانی های صنعتی از استان های مستعد است.

آقای اسماعیلی گفت:باید در استان دنبال موادی باشیم که عیار پایین و ذخایر بالا دارند که برنامه ی ژئوفیزیک هوایی که در استان شروع خواهد شد امکان اکتشاف در عمق را نیز فراهم خواهد کرد.

وی افزود:در زمینه ی اکتشاف و استخراج نیز تعامل خوبی با منابع طبیعی و محیط زیست داریم و اولویت با حفظ محیط زیست است که در پی این تعامل برای بازسازی تخریب ها نیز اقدام می کنیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن گفت:سازمان نظام مهندسی معدن با 35 هزار نفر عضو یک تشکل خصوصی قانونمند است که وظیفه اش حفظ و افزایش بهره وری ،ترویج اصول فنی مهندسی ،ارتقای دانش فنی صاحبان حرفه ها در بخش معدن و دفاع از حقوق اجتماعی اعضایش است.

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان نیز گفت:نبود صنایع فرآوری مواد معدنی از مشکلات اساسی بخش معدن در استان است و واحد های موجود نیز در حد استانداردهای بین المللی نیست.

جعفری افزود:با داشتن معدن مس سونگون که دومین معدن مس بزرگ کشور است متأسفانه نه تنها صنایع مس کشور با ایجاد واحد ذوب برای این معدن موافقت نکردند بلکه فاز 3 تغلیظ و فاز اسید نیز به بهانه ی نداشتن توجیه اقتصادی تعطیل شد در حالی که بررسی های ما خلاف این امر را ثابت می کرد.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.